امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خطبه‌های نماز جمعه روی آنتن شبکه اترک

مشاهده ۸۵
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۱۰:۳۴

شبکه اترک نسبت به انعکاس خطبه‌های نماز جمعه در خراسان شمالی مبادرت می ورزد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه اترک با پخش خطبه‌های نماز جمعه در خراسان شمالی، مخاطبان را در جریان مسائل عبادی، سیاسی و اجتماعی روز کشور و جهان قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری در نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته بجنورد گفت: مسئولان می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کار‌های تولیدی هدایت کنند و با حمایت‌های لازم زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است و کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند، بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیاز‌ها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.

خطیب جمعه بجنورد گفت:مردم همیشه نشان دادند در عرصه تولید و اقتصاد پای کارند ،اما  مسئولان باید با تعریف شیوه‌های مختلف ،از جمله تسهیل در اعطای تسهیلات بانکی ، زمینه مشارکت آنها را در جهش تولید بیش از پیش فراهم کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان شأن و منزلت کارگران را به عنوان سربازان عرصه تولید و اشتغال  ، بسیار ارزشمند و والا توصیف کرد و کسب روزی حلال را نوعی عبادت دانست و افزود : انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه جنگ با دشمنان نظام اسلامی و کسانی است که به دنبال ایجاد تفرقه و از هم گسستگی این کشور هستند .

وی در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم ، وظیفه خطیر این قشر را تعلیم و تربیت نسلی بیان کرد که به عنوان امانت‌های  جامعه ، آینده کشور و نظام را رقم خواهند زد .

امام جمعه بجنورد تربیت را مقدمه تعلیم خواند و تصریح کرد: تاثیر علم آموزی و تربیت صحیح در هر مقطعی از تحصیل باید طوری باشد که علم آموزان را همواره به سوی قله‌های افتخار سوق دهد چرا که تربیت محور کار ،و تعلیم محور تربیت است .

وی با اشاره به روز شوراها ، وحدت و همدلی و مشارکت اعضای شوراها را بدور از کشمکش و اختلاف ، لازمه توسعه شهرها و مطالبه به حق مردم بیان کرد .

امتیاز شما