امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به منظور حصول به نظام ارتباطی جامع و پویا ، برقراری و تنظیم ارتباطات و مناسبات کارآمد درون و برون سازمانی ، تدارک بسترهای لازم برای تسهیل جریان تعامل متقابل این رسانه با جامعه مخاطبان در سطح داخل و خارج از کشور از جمله عناصر مهم ساختار این رسانه است.
روابط‌عمومی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تمهیدات و اقدامات گسترده برای فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای رسیدن به مأموریت‌های فوق الذکر ، اهداف مهم : ایجاد همدلی، تقویت و اعتلای تعلق‌ها و تفاهم‌ها و فرهنگ سازمانی و ایجاد محیط الهام بخش در جهت پاسداشت حیثیت مردمی – انقلابی متناسب با شأن و ماموریت سازمان صدا و سیما و کارکنان این دانشگاه عمومی در افکار عمومی داخل و خارج از سازمان صدا و سیما را نیز دنبال می‌کند.

 روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما با برخورداری از ساختار ، تشکیلات و شرح وظایفی جامع که به عنوان الگویی برای سایر روابط‌عمومی‌ها مورد پذیرش قرار گرفت است. اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما از شش حوزه مدیریتی «طرح وتوسعه روابط عمومی الکترونیک»، «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها »، « تبلیغات و انتشارات»، «ارتباط با مخاطبان»، «امور فرهنگی »، «هماهنگی و امور نمایندگی ها» و بیش از 90 نمایندگی در معاونت‌ها ،‌ شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و مراکز استانها تشکیل شده است . از جمله وظایف مهم روابط‌عمومی صدا و سیما می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. برنامه ریزی برای تنویر افکار عمومی و اجرای شیوه‌های مناسب در جهت رشد کمی و کیفی« ارتباطات» درون و برون سازمانی از جمله، اطلاع رسانی درسطح سازمان از طریق انتشار هفته‌نامه، شیوه برقراری ارتباط و آشنایی با مخاطبان سازمان و همچنین تدارک شرایط و فراهم نمودن زمینه تعامل سازمان با مخاطبان و رسانه‌ها.
  2. شرکت در مجامع ، ستادها، شوراهای مختلف کشوری در سطح جامعه به نمایندگی از سوی سازمان صدا و سیما برای تمهید اقدام‌های لازم رسانه‌ای و ارتباطات مشترک .
  3. با هدف توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی، جلب مشارکت همکاران و همچنین تدارک مقدمات ایجاد مردم‌سرا ، تشکیل و اداره موزه صدا و سیما ،‌ برگزاری مراسم و تدارک مسابقات قرآنی و عقیدتی با هدف توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی و جلب مشارکت همکاران ، همچنین تنظیم روابط‌ دو جانبه با مخاطبان و برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی در رویدادهای مناسبتی طول سال .
  4. اعلام مواضع سازمان از طریق ایفای نقش سخنگوی و نمایندگی.
  5. گردآوری ، جمع‌بندی و تحلیل نظرها و دیدگاه‌های اقشار مختلف مردم ، نخبگان ، رسانه‌ها ، مراکز و دستگاه‌ها از یک سو و کارکنان سازمان صدا و سیما ( افکار سنجی درون سازمانی ) با هدف بازیابی فضای فکری و فرهنگی کارکنان از سوی دیگر از طریق:
    • طراحی و اجرای نظام جامع ارتباطات سازمانی، نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و تبلیغات درون سازمانی.
    • طراحی ، تشکیل و اداره شورای امور فرهنگی کارکنان، همکاری و تعامل با رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری.