امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخابات و جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج

مشاهده ۱۰۲
۱۴۰۲/۱۰/۰۴- ۰۸:۱۳

برنامه «بحث روز» دوشنبه 4 دی، با حضور کارشناسان و صاحب نظران، بر اساس رهنمودهای رهبری پیرامون انتخابات و پاسخ به این پرسش که « انتخابات چگونه جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و نا امنی را می‌گیرد؟» پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فاطمه ربانی تهیه کننده «بحث‌روز» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه ۲ دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، فرمودند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.

 ربانی افزود: رهبر انقلاب در باب تأثیر انتخابات در تحقق اسلامیت نظام هم عنوان کردند: با انتخابات است که، ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

 این تهیه کننده رادیویی ادامه داد: ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، افزودند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

 وی تاکید کرد: از همین رو در برنامه «بحث روز» دوشنبه با حضور دکتر سیدمحمدصادق میرحسینی پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، و دکتر محمد جواد محمدی نوری استاد دانشگاه و دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و  فعال سیاسی پیرامون رهنمودهای رهبری پیرامون انتخابات به این سوال و چگونگی تحقق آن پاسخ داده می‌شود که انتخابات چگونه جلوی دیکتاتوری ، هرج و کرج و ناامنی را خواهد گرفت.

 شایان ذکر است برنامه «بحث روز» به تهیه کنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۴۰ بر روی آنتن رادیو ایران می رود.

امتیاز شما