امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

زیبایی‌های صبر در رادیو ایران

مشاهده ۷۱
۱۴۰۲/۱۰/۰۴- ۰۷:۴۱

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» دوشنبه 4 دی، همزمان با سالروز ولادت حضرت مسیح با محوریت «صبر در طاعت» به روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حضرت عیسی (ع) به فرمان خداوند، به گونه‌ای اعجازآمیز، از مادری مقدس، چون حضرت مریم (س) متولد شد و سپس در گهواره شروع به سخن گفتن کرد و پیامبری خود را بشارت داد.

 از این معجزات در قرآن کریم، به صراحت یاد شده است.

 پس از به دنیا آمدن حضرت مسیح علیه‌السلام و زمانی که از سوی خدا به مریم سلام‌الله علیها اطمینان داده شد، همان کسی که به او نوزاد را بخشیده از او حمایت خواهد کرد. مریم سلام‌الله علیها نزد قوم خود بازگشت. قوم او با دیدن نوزاد در آغوش مریم سلام الله علیها شگفت زده شدند. گروهی او را ملامت کردند و گروهی دیگر در تقوای او شک کردند.

 مریم سلام‌الله علیها به فرمان خدا سکوت کرد و تنها به کودک اشاره کرد تا آنها جواب‌شان را از او بگیرند. این کار باعث تعجب آنان شد و گفتند: «تو ما را مسخره می‌کنی. ما چگونه با کودکی که در گهواره است، سخن بگوئیم» در این هنگام عیسی علیه‌السلام لب به سخن گشود و به بهترین شکل ممکن از مادر خود دفاع و خود را معرفی کرد:«من بنده خدایم، او کتاب(آسمانی) به من داده و مرا پیامبر قرار داده است و مرا (هر جا که باشم) وجودی پربرکت قرار داده و تا زمانی که زنده‌ام مرا به نماز و زکات توصیه کرده است و مرا نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده و جبّار و شقی قرار نداده است و سلام (خدا) بر من در آن روز که متولد شدم و در آن روز که می‌میرم و در آن روز که زنده برانگیخته خواهم شد.

 زینب برومند تهیه کننده این هفته «به افق آفتاب» بیان کرد: با توجه به میلاد حضرت مسیح در برنامه روز دوشنبه با حضور احمدخالدی کارشناس اخلاق پیرامون صبر و اقسام آن به ویژه «صبر در طاعت» خواهیم گفت.

 شایان ذکر است «به افق آفتاب» این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای کیوان همتی از شنبه تا جمعه ساعت 11:50 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما