امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

علل تمایل نسل جوان به روانشناسی زرد

مشاهده ۸۵
۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۰۹:۱۷

برنامه «ایران امروز» سه شنبه 4 اردیبهشت با حضور دکتر میترا نیک آمال روانشناس و استاد دانشگاه به بررسی عوامل تمایل نسل جوان به روانشناسی زرد می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پدیده روانشناسی زرد با استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی بین جوانان در حال افزایش است، متاسفانه افرادی که گاه حتی تحصیلات علمی و آکادمیک ندارند با تهیه ویدیوها و متن‌های جذاب و اغوا کننده و فن بیان بالا و سوءاستفاده از ناآگاهی مخاطبان، در پوشش «روانشناس» سودهای کلانی به جیب می زنند.

 عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» سه شنبه‌ها گفت: روانشناسی زرد به‌طور عامیانه به رویکردها و مشاوره‌هایی اشاره دارد که معمولاً بدون پایه‌های علمی قوی و با ادعاهایی بیش‌ازحد آمیخته با تبلیغات جذاب ارائه می‌شوند و  اغلب به پیشنهاد راه حل های سریع برای مشکلات مهم و دشوار ختم می‌شود و متاسفانه در بسیاری از موارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع در برنامه امروز میزبان دکتر میترا نیک آمال روانشناس خواهیم شد و به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 اقتداری افزود: در بخش دیگری از برنامه انتقاد انجمن داروسازان از فروش داروهای اینترنتی را پیگیری خواهیم کرد.

 گفتنی است «ایران امروز» سه شنبه 4 اردیبهشت به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و اجرای رضا فرخی ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما