امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

چالش های عرضه اینترنتی دارو

مشاهده ۷۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۵- ۱۱:۰۸

رییس روابط عمومی انجمن داروسازان در گفت و گو با رادیو ایران مطرح کرد: خط قرمز ما سلامت بیماران و فاش نشدن اطلاعات بیماران است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر هادی احمدی مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با برنامه «ایران امروز» مطرح کرد:  چندی پیش بود که آیین نامه فروش اینترنتی دارو با اعلام وزیر ارتباطات  نهایی شد. البته این موضوع از زمان مطرح شدن تا سال گذشته ابهام و حواشی متعددی را به همراه داشت.

 وی تاکید کرد: اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، چراکه دارو مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل قیاس نیست و به همین دلیل دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد.

 در صورتی که موافقان فروش بر خط دارو معتقدند: در فروش اینترنتی دارو سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد که با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد.

  موافقان مطرح می‌کنند: وقتی دارو از طریق سکو توزیع شود، نظارت و کنترل بهتر خواهد شد و قانون می‌گوید اگر دستگاه تنظیم‌گری نکند، نمی‌تواند جلوی فعالیت سکوها را بگیرد

 رییس روابط عمومی انجمن داروسازان  تصریح کرد: فروش اینترنتی دارو نگرانی‌های زیادی در بین مسئولان سازمان غذاودارو و وزارت بهداشت ایجاد کرده و با توجه به اینکه دارو یک کالای به شدت حیاتی است، شتاب زدگی برای فروش اینترنتی دارو سلامت مردم را تهدید می‌کند و نکته بسیار حائز اهمیت این است که  خط قرمز ما سلامت بیماران و فاش نشدن اطلاعات بیماران است.

 گفتنی است این برنامه سه شنبه 4 اردیبهشت ساعت 12:40 به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری از رادیو ایران پخش شد.

امتیاز شما