امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو در روز خانواده و تکریم بازنشستگان

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۲/۰۴/۲۱- ۱۳:۴۰

25 ذی الحجه روز خانواده وتکریم بازنشستگان نامگذاری شده است. شبکه‌های مختلف رادیویی در برنامه‌های مختلف به این موضوع می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مشروح برنامه‌های صدای ملی در روز خانواده وتکریم بازنشستگان به این شرح است:

رادیو نمایش به «وقت پیری»
رادیو نمایش برای روز خانواده و تکریم بازنشستگان دو نمایش رادیویی را به روی آنتن می‌برد. نمایش «وقت پیری» به نویسندگی الهام رفیعی و کارگردانی حمید منوچهری که ساعت 1:30 بامداد روز جمعه 23 تیرماه از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 12:15 دقیقه تکرار آن است، داستان این نمایش درباره پیرمرد غرغرویی است که مدام با همسرش بحث می‌کند تا اینکه او بیمار می‌شود و ... همچنین به همین مناسبت نمایش رادیویی « تکیه گاه» نیز ساعت 3:30 صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 13:30 تکرار آن است، ایوب آقاخانی کارگردان و جهانشاه آل محمود نویسنده این نمایش رادیویی هستند که داستان آن درباره مهندس جوانی است که بعد از پدرش به جای او مدیریت داخلی یک کارخانه را بر عهده می‌گیرد و..

رادیو معارف و بیان شان نزول آیه ولایت
"هل اتی " نگاهی به نزول آیات ولایت، تطهیر و..دارد، بررسی آموزه‌های خانوادگی و عقیدتی آیات تطهیر، بررس درس های سوره دهر، دل بریدن از غیر خدا، زهد و بی توجهی کامل به دنیا، ایثار و از خود گذشتگی، خانواده نمونه، اهمیت فقر زدایی از چهره جامعه، نقش انفاق در تقرب الی الله از مهمترین قسمت های این برنامه است. این برنامه جمعه ساعت 11:15 از صدای فضیلت شنیده می‌شود.

رادیو پیام و پیام های زندگی
«پیام زندگی» به مدت 2 دقیقه به صورت شناور از رادیو پیام شنیده می‌شود، بیان نکاتی درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی در خصوص خانواده از مهمترین موضوعات برنامه است.

رادیو ورزش در «گلخونه»
ویژه برنامه خانوادگی «گلخونه» هر روز از ساعت 10 الی 11 از شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود.

رادیو ایران و تحکیم بنیان خانواده
برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» شنبه 24 تیر، با موضوع تکریم خانواده ساعت 6:15 پخش می‌شود. «خانه و خانواده» در همان روز، به صورت ویژه به گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان می‌پردازد.
برنامه «به افق افتاب» شنبه، از شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، می‌گوید. ساعت 11:40 با رادیو ایران همراه شوید. برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» از تحکیم روابط در خانواده می‌گوید، این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

رادیو سلامت و خانواده سالم
این شبکه رادیویی برای روز خانواده و تکریم بازنشستگان برنامه «زیر یک سقف» را به روی آنتن می‌برد، این برنامه با محوریت خانواده سالم، مهارتهای ارتباطی در جهت تحکیم بنیان خانواده و با آیتم های متنوع و جذاب در ارتباط با «خانه و خانواده »تقدیم شنوندگان خواهد شد.

رادیو اقتصاد به توان زندگی
رادیو اقتصاد در برنامه «به توان زندگی» که با محوریت اقتصاد خانواده و سبک زندگی به روی آنتن می رود در روز چهارشنبه 24 تیر به مناسبت روز خانواده به مبحث اشتیاق و یا عدم اشتیاق خانوار به ادامه کار مردان خانواده بعد از سن بازنشستگی می‌پردازد.

امتیاز شما