امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی طنز به تقلید کودگان از بزرگترها

۱۴۰۳/۰۲/۱۹- ۱۲:۲۳

برنامه ماجراهای من و بابام با موضوع «تقلید کودکان از بزرگترها» راهی آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «ماجراهای من و بابام» یکی از برنامه‌های این شبکه رادیویی است.
«ماجراهای من و بابام» در قالب نمایش طنز به بیان موضوعات اجتماعی و خانوادگی می‌پردازد. این برنامه در هر قسمت به بیان یک سوژه اجتماعی و فرهنگی در خانواده می‌پردازد.
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت این برنامه در جستجوی این سوال که «چرا کودکان دوست دارند رودتر بزرگ شوند؟» با نگاهی طنز به تقلید کودکان از والدین اشاره می‌کند و در قالب یک نمایش به آن می‌پردازد.

گاهی کودک سعی بر این دارد که کاری را مثل بزرگتر هایش انجام دهد. به این عمل، تقلید کردن می‌گویند. تقلید کردن نشان دهنده ی رشد ذهنی و تکنولوژیکی کودک است یکی از عوامل موثر در رشد ذهنی و تکنولوژیکی انسان، توانایی او در تقلید از دیگران است. زیرا تقلید راه موثری برای یادگیری اعمال جدید است.
هنگامی‌که کودکی از والدینش تقلید می‌کند، والدین به‌او لبخند میزنند و متقابلاً از او تقلید می‌کنند. واکنش پدر یا مادر، رفتار تقلیدی کودک را افزایش میدهد و درنتیجه، گرایش کودک به‌تقلید کردن افزایش می‌یابد. کودکان بیشتر مایلند از عملی تقلید کنند که مورد تایید همه استتقلید کودکان / علت تقلید کودکان چیست ؟

«ماجراهای من و بابام» پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو صبا پخش می‌شود. در این برنامه وحید کمالی زاده هنرمندانه تهیه کنندگی و بازیگر نقش های مختلف این برنامه را برعهده دارد.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما