امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

معجزه عدس در شبکه سلامت

مشاهده ۲۸۹
۱۴۰۲/۰۴/۱۷- ۱۵:۰۴

مستند «عدس؛ معجزه‌ای در تغذیه» با گویندگی 15 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه مستند کشاورزی و علمی، محصول آلمان در سال 2020 و قرار است از شبکه سلامت سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند جذاب اردشیر منظم است که به همراه آزاده اکبری، زهرا الکائی، دانیال الیاسی، محمد تنهایی، ارسلان جولائی، افشین زی نوری، ابوالفضل شاه بهرامی، صبا فاطمه، کوروش فهیمی، علیرضا کامیابی پور، نسرین کوچک خانی، مریم معینیان، اردشیر منظم، مریم مهماندوست و بهمن‌هاشمی این کار را دوبله کرده اند.

این مستند درباره خواص عدس، نحوه کاشت آن و تنوع جغرافیایی در دنیا است. ثابت شده که عدس قند خون را پایین می آورد مانع از سرطان می‌شود، مردم خاورمیانه از حدود شش هزار سال پیش شروع به کاشت عدس کردند و ...

این اثر مستندی در حوزه سلامت، غذا و کشاورزی است که بر پایه تازه‌ترین تحقیقات و دستاوردها در زمینه کاشت و برداشت عدس، مصارف غذایی و خواص آن برای سلامت تولید شده و به همین خاطر اطلاعاتی بسیار ارزنده و کاربردی را در اختیار مخاطب علاقه مند قرار می دهد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه سلامت مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی سلامت، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما