امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مسابقه «آدرنالین» با محوریت سلامت روی آنتن سیما

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۲/۱۲/۲۶- ۱۴:۱۷

جدیدترین مسابقه شبکه سلامت با عنوان «آدرنالین» از اول ماه مبارک رمضان به روی آنتن این شبکه رفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیدمحمدحسین پورفاضلی تهیه کننده «آدرنالین» درباره ساختار این مسابقه گفت: از آن جایی که بخشی از رسالت رسانه‌ها آگاهی بخشی عمومی و بالابردن کیفیت زندگی شهروندان است و به منظور آشنایی عموم مردم با مفاهیم پزشکی و افزایش دانش و آگاهی عمومی مردم تصمیم گرفتیم برنامه ای را با این مختصات برای بینندگان همراه و همیشگی سیما تهیه کنیم. به همین منظور با فراخوانی که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی کشور اعلام کردیم از این عزیزان دعوت کردیم تا با حضور خود در این برنامه، ما را در انجام این هدف یاری کنند.

پورفاضلی افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه که از میان دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور هستند در قالب گروه‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: «آدرنالین» دارای 16 بخش است که شامل سئوالات تخصصی، عمومی، هوش، حافظه، بازی‌های فکری، بازی‌های عملی و بازی‌های ورزشی است. روند مسابقه به این شکل است که در هر قسمت دو گروه سه نفره با هم رقابت می‌کنند. بعد از چهار شب و در پایان گروهی که بیشترین امتیاز را دریافت کرده است به مرحله نهایی می رسد و برنده جایزه نقدی این مسابقه می‌شود.

وی ادامه داد: سئوالات و پرسش و پاسخ ها در قالب رشته‌های تخصصی شرکت کنندگان رشته‌های مختلف پزشکی مطرح و بازی‌ها همگی در حوزه سلامت مطرح می‌شود.

داورانی که شرکت کنندگان را قضاوت می‌کنند از کادر درمان و بهداشت هستند که امتیازها را در بخش های تخصصی می دهند. دکتر نازنین بیات، دکتر یاشار کبیری، دکتر محمدحسین پورغریب و دکتر مصطفی کارگر از اساتیدی هستند که در این بخش ما را یاری می‌کنند.

پورفاضلی تاکید کرد: در «آدرنالین»، دانشجویان بین الملل که در کشورمان در حال تحصیل هستند هم شرکت می‌کنند. مثلا یک قسمت از مسابقه، رقابت میان دانشجویان هندی و افغانی صورت می‌گیرد که در ایران مشغول تحصیل اند.

وی با اشاره به این که «آدرنالین» از ابتدای ماه مبارک رمضان روانه آنتن شده است، تصریح کرد: این مسابقه برای ماه مبارک رمضان در 6 قسمت تهیه شده است و هر مسابقه در 4 شب به روی آنتن می رود و در کل 12 گروه با هم رقابت می‌کنند.

تهیه کننده «آدرنالین» ادامه داد: این مسابقه در فصل نخست خود در 24 قسمت تهیه شده و قرار است تا فصل های بعدی به 140 قسمت برسد.
مجری این مسابقه «پیمان فاطمی» است و «سیدمحمدحسین پورفاضلی» هم به عنوان مجری کارشناس در این مسابقه شرکت می‌کند. کارگردان هنری «مهدی حاجی میرآقا» و سردبیر «معین داستان» است.

«آدرنالین» هر شب ساعت 23 از شبکه سلامت پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۹ روی آنتن می رود.

     

امتیاز شما