امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مستند «طاعون در گلدن گیت»؛
مستند «طاعون در گلدن گیت»؛

ظلم به چینی‌ها در آمریکا روانه شبکه سلامت شد

مشاهده ۲۱۸
۱۴۰۲/۰۳/۳۱- ۱۱:۱۱
تعداد بازدید:218

مستند «طاعون در گلدن گیت» با گویندگی 16 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه زندگینامه، تاریخی و پزشکی، محصول آمریکا در سال 2022 و قرار است از شبکه سلامت سیما پخش شود.

مدیر دوبلاژ این مستند اردشیر منظم است که به همراه دانیال الیاسی، امیر حکیمی، جمیله رستگاران، لادن سلطان پناه، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، میلاد فتوحی، کوروش فهیمی، علیرضا کامیابی پور، امیربهرام کاویانپور، امیرصالح کسروی، مریم معینیان، اردشیر منظم، اسفندیار مهرتاش و حسین نورعلی این مستند را دوبله کرده‌اند.

در خلاصه این مستند آمده است: بیماری کشنده طاعون در آمریکا همه‌گیر می‌شود و سفیدپوستان به چینی‌ها به دلیل اینکه آن‌ها را سر منشاء بیماری می‌دانند، ظلم می‌کنند...

این مستند با اقتباس از کتاب تحسین شده کی راندل، مرگ سیاه در دروازه طلایی ساخته شده است.

این اثر به لحاظ بررسی تاریخ پاندمی‌ها در جهان دارای اهمیت است. یکی از موارد جالب توجه در اثر، نگاه همراه با جهل آمریکایی‌های سفیدپوست در برخورد با پاندمی طاعون خیارکی در سانفرانسیسکو است که باعث شد به محله‌ی چینی‌ها حمله کنند.

این فیلم، تحقیقی جامع و عمیق پزشکی و تاریخی درباره بیماری‌های واگیر و ترس‌های ناشی از آنهاست که با توجه به همه‌گیری کرونا در سال های اخیر و شرایط مشابهی که پیش آورد، می تواند برای مخاطب جذاب و سودمند باشد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی سلامت، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما