امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم در رادیو ایران

مشاهده ۲۸۰
۱۴۰۲/۰۲/۱۱- ۱۴:۰۶

به روایت تقویم استاد مرتضی مطهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ توسط یک گروه تروریستی به نام فرقان به شهادت رسیدند. از آن پس روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معلمان در هر سرزمینی نقش اساسی و کلیدی تربیت نسل آینده را بر عهده دارند.

همه ساله در روز معلم در سراسر ایران از مقام و منزلت و نقش مفید معلم تجلیل و قدردانی به عمل می آید، رادیو ایران نیز در این روز (سه شنبه 12 اردیبهشت)  برنامه‌های مختلفی را به شرح زیر به منظور قدردانی از مقام و منزلت معلم تقدیم می‌کند.

برنامه «سلام صبح بخیر» که از شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:35 پخش می‌شود، سه شنبه 12 اردیبهشت با موضوع قدردانی از معلم به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای آرش احمدی روانه آنتن می‌شود.

برنامه «خانه و خانواده» نیز در همان روز، با موضوع آموختن  ومسولیت پذیری، ضمن گرامیداشت این روز از نقش سازنده آموزش در سنین کم می‌گوید.

«خانه و خانواده» از شنبه تا چهارشنبه با اجرای فاطمه آل عباس ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه «به افق آفتاب» نیز در همان تاریخ، با تاکید به نظریه استاد مطهری  و با حضور حجت الاسلام آقا بابا  از لزوم چهار چوب داشتن در زندگی می‌گوید.

«به افق آفتاب» هر روز ساعت 11:40 پخش می‌شود و این هفته به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای رضا خضرایی پخش می‌شود.

ویژه برنامه «اندیشه مطهر» در  روز معلم، از مقام شامخ معلم وشخصیت شهید مطهری می‌گوید. این برنامه ساعت 17:10 پخش می‌شود.

«ایرانشهر» نیز در همین روز، به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای مهرناز فقیهی و با حضور استاد کمال همنشین از خاطرات روز معلم می‌گوید.

«ایرانشهر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

 

امتیاز شما