امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها

مشاهده ۸۰
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۰۸:۴۶

برنامه «ایران امروز» یکشنبه 9 اردیبهشت، همزمان با روز شوراها از اهمیت و جایگاه این نهاد مردمی در کشور می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تقویم رسمی‌کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

 عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» یکشنبه 9 اردیبهشت بیان کرد: شورا یکی از جلوه‌های جوامع مردم سالار است که در آن اداره امور کشور در ابعاد مختلف در سطح کشور به مردم سپرده شده تا به طور مستقیم و غیرمستقیم در این مهم نقش داشته باشند و نظرات و آرای خود را از طرق گوناگون از جمله انتخاب رییس جمهور، اعضای مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر دخیل کنند.

 وی ادام داد: مطابق قانون اساسی، هدف از تشکیل شوراهای اسلامی‌شهر و روستا دخیل کردن مستقیم مردم در اداره امور محلی است.

 در نظام جمهوری اسلامی، مردم در اعمال حاکمیت از طریق انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نقش فعالی دارند و به موجب قانون اساسی در اداره امور محلی نیز از طریق شوراها و با انتخاب نمایندگان خود مسائل و مشکلات محلی را حل و فصل می‌کنند.

 این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: شوراها نهادهایی برآمده از دل مردم هستند و مهمترین دغدغه آنها رفع مشکلات و مسایل شهری با همکاری عموم مردم است و در این میان این تشکل‌ها و نهادهای مردمی‌با مشکلات و تنش‌هایی نیز مواجه هستند که با همفکری و هم افزایی با تصمیم گیران و تصمیم سازان شهری در بهبود امور پیش می روند.

 اقتداری افزود: روز شوراها فرصت مناسبی است برای بیان دغدغه‌های این نهاد مردمی، از همین رو در برنامه «ایران امروز» با حضور مهمانان مختلف پیرامون همین روز گفت و گو خواهیم کرد.

 گفتنی است «ایران امروز» یکشنبه 9 اردیبهشت به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و اجرای رضا فرخی ساعت 12:40 از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

امتیاز شما