امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرز وابستگی کودک به والدین

مشاهده ۸۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۱۳:۴۴

برنامه «خانه و خانواده» دوشنبه دهم اردیبهشت، با حضور دکتر یاسمن شهریاری، روانشناس کودکان استثنائی از تاثیرات تک فرزندی بر وابستگی می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عمده کودکانی که به عنوان تک فرزند در خانواده‌ها رشد پیدا می‌کنند وابسته به والدین بوده و افرادی مستقل نیستند.

 زینب برومند تهیه کننده این هفته برنامه «خانه و خانواده» بیان کرد: کودکان تک فرزند به علت توجه زیاد والدین تمامی نیازهای آنها برآورده می‌شود که این مساله موجب شده استقلال لازم را پیدا نکرده و برای برآوردن نیازهایشان همواره به دیگران وابسته باشند.

 وی تضعیف روابط اجتماعی را از دیگر پیامدهای تک فرزندی برشمرد و گفت: یکی از عوامل مهم رشد اجتماعی کودکان ارتباط با گروه همسالان است که اگرچه این ارتباط در مهدهای کودک و مدارس برای تک فرزندان ایجاد می‌شود ولی به دلیل ساختار رسمی و نیمه رسمی‌که این محیط ها دارند فضای لازم برای ابراز وجود و برون ریزی خواسته‌های درونی کودکان را در مقایسه با محیط های عمومی ایجاد نمی‌کنند.

 برومند تاکید کرد: در همین راستا در برنامه «خانه و خانواده» دوشنبه10 اردیبهشت میزبان دکتر یاسمن شهریاری، روانشناس آموزش کودکان استثنائی خواهیم شدو از تاثیرات تک فرزندی و  رفتار خانواده‌ها با کودکان تک فرزند خواهیم گفت.

 گفتنی است «خانه و خانواده»  این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای بتول نجفی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما