امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو ایران و روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی

مشاهده ۲۰۵
۱۴۰۱/۰۸/۰۲- ۱۴:۴۵

برنامه «سیاره آبی» دوشنبه دوم مهر به مناسبت روز جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی با الهام عزیزی رئیس گروه تغییر اقلیم مرکز ملی هوا گفت و گو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «سیاره آبی» بیان کرد: دوم آبان (۲۴ اکتبر) به عنوان روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم پدیده‌ای است که بر اثر افزایش دمای کره زمین یا همان گرمایش جهانی ایجاد می­‌شود و گرمایش جهانی خود پدیده‌ ای است که به دنبال صنعتی شدن کشورها و به سبب افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه گاز دی‌ اکسید کربن در جو به وجود آمده است.

پاتیمار افزود: شاید در دنیای امروز بتوان گرمایش جهانی و پدیده تغییر اقلیم ناشی از آن را از شرایطی که برای زیست پیرامون ما ایجاد کرده است، بهتر درک کرد. بشر این روزها به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خشکسالی‌های متعدد و آتش‌سوزی‌ های جنگلی گسترده، سرما یا گرمای ناگهانی و کاهش بارش برف بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

وی در پایان تصریح کرد: دوشنبه دوم آبان به مناسبت روز جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی‌با الهام عزیزی رئیس گروه تغییر اقلیم مرکز ملی هواگفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «سیاره آبی» این هفته با اجرای کیوان همتی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما