معاون امور استانهای رسانه ملی به تبیین راهبردهای معاونت امور استانها در دوران تحول پرداخت و گفت: یکی از راهبردهای اساسی ما افزایش سهم تولیدات استانها از آنتن ملی و شبکههای سراسری بود که در همین راستا استودیو ایران ما در 13 دی ماه آغاز بهکار کرد و اکنون آمادگی افزایش دو تا سه برابری این سهم را داریم.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شورای مدیران روابط عمومی رسانه ملی در نشست اخیرش میزبان حسن عابدینی بود.
حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در ابتدای این نشست ضمن حائز اهمیت خواندن دستاوردها و اقدامات انجام شده در صداوسیمای استانها اظهارکرد: ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بیشماری در شهرها و استانهای کشور نهفته و نیازمند توجه جدیتری است.
وی افزود: صداوسیمای مراکز استانها کانون محوری تحقق شعارهای تحولی این دوره یعنی هویت و عدالت هستند. در راستای بهرهبرداری از تولیدات استانی از 13 دی استودیوی «ایران ما» آغاز بهکار کرده و ساعاتی از آنتن ملی در اختیار برنامههای موفق استانی قرار میگیرد که میتوان آن را جزو اقدامات خوب و مهم معاونت امور استانها تلقی کرد. اداره کل روابط عمومی رسانه ملی وظیفه خود میداند به دستاوردهای خوب استانها و سایر معاونتها ضریب داده و از برنامهسازان جوان، متخصص و متعهد حمایت کند.
حسن عابدینی نیز در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدا در حوزه استانها سه محور اساسی را دنبال کردیم گفت: راهبرد نخست ما تقویت زیرساختهای فنی است. با توجه به رشد روزافزون و سرعت بالای فناوری نمیتوانیم همچنان از اسدی در شبکههای استانی استفاده کنیم، درحالیکه شبکههای دنیا به سمت تکنولوژی 4k میروند. به همین خاطر لازم است اچدیسازی را در دستورکار قرار دهیم.
وی به روند اچدی سازی شبکههای استانی در چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره اخیر پنج شبکه اچدی شدند و طی 9 ماه گذشته زمینه برای اچدیسازی شش مرکز دیگر نیز فراهم شده که 22 بهمن ماه رونمایی و اعلام رسمی خواهد شد.
معاون امور استانهای رسانه ملی با اشاره به هزینه سنگین اچدیسازی شبکهها گفت: این مهم به تنهایی و با اتکا به بودجه سازمانی میسر نمیشود و پروژههای اچدیسازی را با مشارکت مسئولان استانی و جذب اعتبار از منابع دیگر پیش میبریم.
عابدینی با بیان اینکه تقویت بنیه فنی استانها را به طور جدی مدنظر داریم عنوان کرد: بهتدریج این کار را انجام میدهیم و تلاش میکنیم تا انتهای سال آینده 80 درصد مراکز را اچدیسازی کنیم.
وی محور اساسی دوم در معاونت امور استانها را ساماندهی نیروی انسانی دانست و گفت: مرتب از استانها بازدید میکنم و معتقدم همکاران ما در استانها باید بتوانند با مدیران ستادی گفتوگو کنند و مشکلاتشان را در میان بگذارند.
معاون امور استانهای رسانه ملی با بیان اینکه به طور مستمر تیمهایی را به استانها اعزام میکنیم که مشکلات همکاران را بررسی و مرتفع کنند گفت: آموزش نیروی انسانی نیز حائز اهمیت است. ما نیروهایی داریم که سالها آموزش ندیدهاند و اطلاعاتشان بهروزرسانی نشده است. برخی نیز مدرک تحصیلیشان مرتبط نیست. مقرر شد در مسیر تبدیل وضعیت، این افراد در آزمون چهره شرکت و کارت مهارت دریافت کنند. تلاش کردیم تبدیل وضعیتها به جای مدرک گرایی به مهارتگرایی نزدیک شود.
وی محور سوم عملکردی معاونت امور استانها را تولید محتوا دانست و با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی ما افزایش سهم تولیدات استانها از آنتن ملی و شبکههای سراسری است گفت: در همین راستا استودیوی ایران ما در 13 دی ماه آغاز بهکار کرد.
معاون امور استانهای رسانه ملی اضافه کرد: استانها خاستگاه دو اصل هویتمحوری و عدالتگستری و مهد فرهنگ و تمدن ایرانیاند و هرکدام از ظرفیتهای متنوع و گستردهای برخوردارند. برای آنکه تولیدات استانهای مختلف را در عرصههای گوناگون به همه مردم عرضه کنیم باید یک کار قرارگاهی انجام می دادیم،به همین منظور ایده راهاندازی استودیوی ایران ما شکل گرفت .ساعتهایی را از شبکههای سراسری در اختیار گرفتیم. به عنوان نمونه دو ساعت از جدول پخش شبکه سه در صبحها برای پخش تولیدات مرتبط با مأموریت و هویت شبکههای سراسری به استانها اختصاص یافت. به همین صورت اگر هویت شبکه 2، خانواده است در همین چارچوب محتوای تولیدی استانها را پخش میکنیم.
وی افزود: ظرفیتهای خوبی وجود دارد که این کار را گسترش دهیم و میزان ساعات پخش از شبکههای سراسری به دو تا سه برابر افزایش داده و هویت استانها، فرهنگ، آداب، رسوم و سنتهای آنها را در مرکز توجه قرار دهیم.
معاون امور استانهای رسانه ملی با بیان اینکه یک مجموعه 16 هزار نفری در استانها هستیم و اگر قرار است هویتمحوری و عدالتگستری جنبه عملیاتی پیدا کند، از مسیر استانها میگذرد اظهارکرد: استانها در شرایط برابر میتوانند بدرخشند.