امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت‌وگوی صمیمانه عوامل رادیو اربعین با مخاطبان ۱۶۲:
گفت‌وگوی صمیمانه عوامل رادیو اربعین با مخاطبان ۱۶۲:

ارادتی عاشقانه به وقت کربلا

مشاهده ۱۰۲۴
۱۴۰۲/۰۶/۱۶- ۱۳:۱۷
تعداد بازدید:1024

رادیو اربعین از هشت سال پیش تاکنون از اول ماه صفر تا پایان راهپیمایی اربعین همگام با زائران حسینی به طور 24 ساعته به این رویداد بزرگ و بزرگ‌ترین تجمع دوستداران امام حسین (ع) می‌پردازد. در آستانه اربعین حسینی امور مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی میزبان تهیه‌کننده، مجری و برخی از دست‌اندرکاران رادیو اربعین شد.

به گزارش روابط‌ عمومی رسانه ملی، جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین و گوینده؛ حمید عبیری، فاطمه امجدیان، گوینده ؛ غلامرضا شایانی مقدم و محسن جواهری تهیه کننده؛ حامد قزلو، مدیر طرح و برنامه ریزی؛ مینا نیکانیک، تهیه کننده برنامه من زینبم و آسیه گرجی، گوینده بخش کودکان حرم، 14 شهریور با حضور در روابط عمومی رسانه ملی با مخاطبان خود صحبت کردند و نظرات آن‌ها را شنیدند.
تماس‌ها با واحد 162 گویای اشتیاق مردم برای گفت‌وگو با عوامل این رادیو و بیشتر تماس‌ها حاوی پیام‌های تشکر از برنامه و التماس دعا برای جاماندگان بود.

التیامی‌ برای جاماندگان اربعین
فاطمه امجدیان یکی از مجریان این رادیو است که در بخش صبحگاهی حضور دارد. او درخصوص استقبال مردم از رادیو اربعین گفت: هرسال به تعداد مخاطبان این رادیو افزوده می‌شود. امجدیان رویکرد مطالبه‌گری را علت این استقبال دانست و گفت: در رویدادی چون رویداد بزرگ اربعین، همه در خدمت دوستداران امام حسین (ع) هستیم. در چنین جایگاهی همه خادم زائران هستیم. وی رادیو اربعین را محملی برای زائران امام حسین (ع) و جاماندگان این سفر معنوی دانست.

ارتباط ۲۴ ساعته با مخاطب
جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین با اشاره به رویکرد این رادیو گفت: رادیو اربعین با رویکرد فرهنگسازی معارف اهل‌بیت، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به زائران حسینی، راه‌اندازی شده است.
وی افزود: استقبال خوبی از طرف مخاطبان رادیو اربعین داشتیم. سامانه پیام کوتاه رادیو اربعین همیشه پر است از عشق، ارادت و دلدادگی که این فضا انرژی ما را دو چندان می‌کند. همانطور که گفت‌وگو با مخاطبان در ۱۶۲ یک پل ارتباطی بین سازمان صدا و سیما و مردم است و آنها نظرات خود را بیان می‌کنند، رادیو اربعین نیز حلقه اتصال مردم با مسئولان برگزاری این است.
او که از اولین سال راه‌اندازی این رادیو تا کنون مجری این رادیو بوده گفت: رادیو اربعین در ارتباط ۲۴ ساعته با مخاطب، پاسخگوی نیاز مردم است. ما تمام درخواست‌ها، دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای مردم را بدون دخل و تصرف و با همان لحن برای مسؤلان مختلف در ارتباط زنده بازگو می‌کنیم. به اندازه تمام زمان‌هایی که رادیو اربعین کار کرده ایم خاطره داریم و خاطرات ما همگی حال و هوای مردم است.

خادم موکب حسینی ام
محسن جواهری، تهیه کننده برنامه «صبح به وقت حسین» که هر روز از ساعت هشت تا ۱۰ صبح با موضوع اطلاع رسانی به زائران کربلا و عاشقان امام حسین (ع) از رادیو اربعین پخش می‌شود با حوصله پاسخگوی نظرات مخاطبان است. وی که از ابتدای راه اندازی رادیو اربعین با این شبکه همکاری کرده است گفت: در این برنامه ضمن ارتباطی که با همکارانمان در استودیوی «حبیب» در کربلای معلی داریم مخاطبین را با حال و هوای کربلا آشنا می‌کنیم. محمد بخشایش تهیه کننده و مسعود امامی‌گوینده استودیوی حبیب است.
جواهری خود را خادم زائران حسینی دانست و افزود: اینجا موکبی است که ما خودمان را خادم آن موکب می‌دانیم. احساس می‌کنم، زائرینی که از طریق امواج صدا با ما همراه هستند، ما را راهی کربلا می‌کنند.

توفیق خدمت به مردم
حمید عبیری، گوینده برنامه «صبح به وقت حسین» با اشاره به ارادتش به زائران امام حسین (ع) گفت: باید ادبیات ما متناسب با پیامی‌باشد که از عاشورا و محرم و امام حسین (ع) داریم به مخاطبانمان، منتقل می‌کنیم. نکته دوم ایجاد هیجان و شور خدمتگزاری به امام حسین و قدم گذاشتن در مسیر زیارت است. امیدوارم در این مسیری که این مسئولیت سنگین، بر عهده ماست. از جانب خود حضرت امام حسین (ع) بتوانیم قدم‌های موثری برداریم.

وی افزود: در اجرای رادیو اربعین نقش دل مهم است. وقتی دلت امام حسینی و کربلایی باشد، حس را منتقل می‌کنی و با مخاطب برقرار می‌کنی. مخاطب کاملا تشخیص می‌دهد که گوینده حرفی را که می‌زند برخاسته از دلش است.
عبیری ادامه داد: به نظرم این توفیقی است که در چه فضایی هستیم و برای چه کسی اجرا می‌کنیم. همه ما تاریخ عاشورا، کربلا و شرح کاروان حسینی را بعد از عاشورا می‌شناسیم اما می‌بینیم که این فرهنگ جهانی شده است و همه حتی آدم‌هایی که اصلا امام حسین (ع) را نمی‌شناسند، از تمام نقاط دنیا عاشقانه در این مسیر پا گذاشته‌اند.

شنیدن صدای کودکان و بانوان در «من زینبم»
مینا نیکانیک، تهیه کننده برنامه «من زینبم» و  «کودکان حرم» با اشاره به حضورش در رادیو اربعین گفت: این حضور برای خودم مناسب است و زمانی که شنوندگان از من التماس دعا می‌خواند خودم نیز با آن‌ها همراه می‌شوم.
وی با اشاره به برنامه «من زینبم» گفت: «من زینبم»، ویژه برنامه‌ای درباره بانوان است که با اجرای فاطمه نیرومند، سارا عشقی‌نیا و آرزو جعفرپور سعی کرده با برقراری ارتباط بین مخاطب خاص برنامه اعم از بانوان و دختران سراسر کشور، صدای این بخش از جامعه باشد.

وی افزود: این برنامه می‌کوشد به معرفی تمام ابعاد وجودی و توانمندی‌های بانوان در عرصه اجتماع تاثیر گرفته از مکتب عاشورا و راه حضرت زینب(س) بپردازد. بانوانی که هرکدام در مسیر رشد زندگی اجتماعی و خانوادگی، به سیره زینبی گره خورده‌اند.
این تهیه‌کننده با اشاره به رویکردهای این برنامه بیان کرد: اطلاع‌رسانی آخرین خبرهای مربوط به حوزه بانوان، مصاحبه با بانوان فعال، نخبه و جریان‌ساز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی، ارتباط با مرزها و موکب‌های مخصوص بانوان، پرداختن به توصیه‌های مورد نیاز قبل از سفر و هر آنچه یک بانو قبل از آغاز سفر و حین سفر باید نسبت به آن آگاهی پیدا کند از این جمله است.
نیکانیک با اشاره به پویش «من راوی‌ام» و روایت خاطرات مردمی از سفر پیاده به کربلا در ایام اربعین، یکی دیگر از بخش‌های ویژه این برنامه را «کودکان حرم» دانست که اجرای این بخش به‌عهده آسیه گرجی و سمیرا حاجی فتحعلی و مجریان عرصه کودک و نوجوان است. در این بخش مجری برنامه با اجرای قصه‌های کوتاه از اهل بیت و رشادت‌ شهدای عاشورا، کودکان را با فرهنگ و سیره زندگی آل ا... آشنا می‌کند.

سلامی عاشقانه به وقت کربلا
رضا شایان‌فر، تهیه کننده برنامه «سلام برحسین(ع)» نیز با اشاره به اینکه تمرکز ما در این بخش بر پیرغلامان حسینی است و در کنار ارتباط با مخاطبان و اطلاع‌رسانی مختلف پای صحبت خادمان و دلسوزان حسینی می‌نشینیم و از مداحی آنان بهره می‌بریم گفت: خدا را شاکرم که این توفیق الهی نصیبم شده است؛ معتقدم به این خدمت، توجه ویژه‌ای از خود حضرت است؛ ایشان توجه می‌کنند که ما لیاقت داشته باشیم، بیاییم و به کسانی که قصد دارند در ماه صفر چه زائر باشند چه کسانی که زائر بعدی باشند، خدمت کنیم.
وی افزود: در این راه بیشتر سعی می‌کنیم در کلام مان مردم را به سمتی ببریم که مثلا دعاهایی که بسیار سفارش شده، در این ایام خوانده شود و اعمالی که باید به جا آورده شود انجام شود. ضمن اینکه هر روز برات کربلا را از یک مهمان می‌گیریم.

ویدئوها

امتیاز شما