امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

معرفی سه کتاب سروش که در چهلمین جایزه کتاب سال، شایسته قدردانی شناخته شد

مشاهده ۶۳۵
۱۴۰۲/۰۵/۱۴- ۱۱:۱۳

چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در هفته پایانی تیرماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌برگزار شد که در آن سه کتاب از انتشارات سروش به عنوان آثار شایسته قدردانی شناخته و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، انتشارات سروش در مراسم اهدای جوایز و تجلیل از شایستگان قدردانی چهلمین دوره جایزه کتاب سال با سه اثر«دلتنگم و می‌دانی...»، «قلب کوه از سنگ نیست» و«صور» به عنوان ناشر شایسته قدردانی معرفی شد.

اکبر حبیب‌اللهی، مدیرعامل انتشارات سروش با اشاره به کتاب«دلتنگم و می‌دانی...» اثر مریم زندی گفت: این مجموعه شعر برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا ست که در قالب نیمایی و چهارپاره سروده شده‌است. این اثر درون‌مایه عاشقانه و اجتماعی دارد که دوری، دلتنگی و بی‌قراری‌های دوران نوجوانی را بیان می‌کند.

 مدیرعامل انتشارات سروش با بیان اینکه انتشارات سروش تاکنون صدها اثر در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده‌است، افزود: کتاب«قلب کوه از سنگ نیست» سروده غلامرضا بکتاش از جمله این آثار است که برای گروه سنی«ب» و«ج» منتشر شده و شامل اشعاری است که نگاه توحیدی دارند؛ شعرهایی که با توجه ویژه به خالق جهان برای کودکان دبستانی سروده شده‌اند. شاعر در هر شعری به دنبال خالق جهان گشته و او را ستایش کرده است. این کتاب چندین شعر موزون و قافیه‌دار را در برگرفته که عنوان برخی از آن‌ها عبارت است از: «کارگردان جهان»، «مثل ماه رمضان» و«کفشدوزک‌ها چرا...؟»

 وی با اشاره به برگزیده‌شدن کتاب«صور» در این آیین گفت: این اثر نوشته حسینعلی جمشیدی است. رمان «صور» دربارۀ حضور یک پیرمرد فلسطینى در راه‌پیمایى اربعین و در واقع پیوند میان قدس و کربلاست. همچنین این رمان تحلیلى از اوضاع جهان اسلام با توجه به گذشته ناآرام فلسطین است.

 حبیب‌اللهی افزود: از کتاب«صور» در پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش«داستان بلند و رمان» و اولین دوره جایزه جهانی ادبیات فلسطین در بیروت نیز قدردانی شده‌است.

 مدیر عامل انتشارات سروش با بیان اینکه این روزها بخش کودک و نوجوان این انتشارات، در کنار سایر بخش‌های آن بسیار فعال است، گفت: انتخاب کردن کتاب مناسب برای کودکان از بین کتاب‌هایی که در بازار وجود دارد مسئله بسیار مهمی است و با توجه به اهمیت کتاب کودک در نشر کودک و نوجوان، انتشارات سروش با بیش از چهار دهه در این عرصه خوش درخشیده‌است.

 وی انتشارات سروش را یکی از پیشگامان نشر در حوزه رسانه دانست و افزود: برای چاپ آثار رسانه‌ای دوره چهار جلدی«عوامل مؤثر بر اقناع؛ ارتباطات و نگرش‌ها در قرن بیست‌ویکم» تألیف ریچارد ام پرلوف با ترجمه زهرا ملک‌لی به‌تازگی وارد بازار شده‌است.

 

امتیاز شما