امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی پیشگیری آغازین در «سلام صبح بخیر»

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۱/۱۸- ۰۷:۰۲

مدیرعامل سازمان دولتی بیمه سلامت ایران، در گفت و گو با برنامه «سلام صبح بخیر» گفت: پیشگیری آغازین یعنی از زمانی که بچه در شکم مادر است تا دو سالگی، کار‌هایی انجام دهیم که کودک در ادامه زندگی از ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی مصون باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد مهدی ناصحی به مناسبت روز سلامتی در رادیو ایران با تاکید بر تاثیر ۱۰۰۰ روز اول زندگی (از شکم مادر تا دو سال اول پس از تولد)، گفت: توسعه ملی در هزار روز اول نهفته است، زیرا کشور را آدم‌ها تشکیل می‌دهند و اگر بخواهند آدم‌ها از نظر روحی و جسمی سلامت باشند هزار روز اول بسیار مهم است.

 وی با بیان این‌که تا پایان ۱۰۰۰ روز اول زندگی مغز کودک شکل می‌گیرد، اظهار کرد: پیشگیری آغازین یعنی از زمانی که بچه در شکم مادر است تا دو سالگی، کار‌هایی انجام دهیم که کودک در ادامه زندگی از ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی مصون باشد.

 ناصحی با تاکید بر تاثیر هزار روز اول زندگی بر سلامت و خلق و خوی کودک، افزود: شواهد تاریخی نیز نشان می‌دهد که این دوره زمانی بسیار در آینده کودک موثر است.

 گفتنی است «سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه کنندگی زهرا قائدی و اجرای حامد نجم الهدی از شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:35 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما