امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

18 اردیبهشت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مشاهده ۱۲۱
۱۴۰۳/۰۲/۱۸- ۰۶:۳۵

برنامه «خانه و خانواده» روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، با حضور دکتر انسیه محمدیاری روانشناس از ازدواج افرادی که بیماری و شرایط خاصی دارند، می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 18 اردیبهشت را روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامیده‌اند. بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود. درواقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر این بیماری‌ها را خواهد داشت.

 متین السادات فیروزی تهیه کننده این هفته برنامه «خانه و خانواده» گفت: یقینا برای برخی از افراد به خصوص افراد مبتلا به بیماری‌های خاص این سوال مهم بسیار مطرح می‌شود که تکلیف بیماران خاص در ازدواج چیست؟ آیا آنها به دلیل بیماری شان ناگزیرند تا پایان عمر تنها زندگی کرده و ازدواج نکنند؟ آیا آنها حق داشتن یک زندگی خوب را ندارند؟ و ... .

 در پاسخ به این سوالات باید گفت که ازدواج و زندگی با افراد مبتلا به بیماری‌های خاص نه تنها غیر ممکن نمی‌باشد بلکه در جامعه امروزمان به وفور به چشم می خورد. آنچه در این راستا حائز اهمیت است توجه و دقت بسیار و تصمیم گیری اصولی و منطقی قبل از ازدواج است تا مبادا فرد پس از ازدواج و با روبه رو شدن با مشکلات دچار خمودگی شده و تصمیم بر رهایی از شرایط سخت موجود را بگیرد که در این حالت هم به خود و زندگی شخصی اش آسیب وارد کرده و هم فرد مقابل را با خود به ورطه نابودی کشانده است.

 در این راستا آگاهی و توجه به برخی نکات کاملاً لازم و ضروریست ما نیز در برنامه روز سه شنبه 18 اردیبهشت با حضور دکتر انسیه محمدیاری روانشناس پیرامون همین موضوع گفت و گو خواهیم کرد.

 گفتنی است «خانه و خانواده» به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما