امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستندهای متنوع افق در آستانه عید نوروز

مشاهده ۱۷۸
۱۴۰۲/۱۲/۲۶- ۱۴:۲۳

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند متنوع همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند متنوع همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مستند «سرزمین ستاره‌ها» یک مجموعه مستند سفرنامه قرآنی است. راویان این مجموعه ضمن سفر به شهرهای مختلف ایران از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری آن منطقه بازدید می‌کنند و در طی ایرانگردی خودشان با گویش‌های مختلف آشنا می‌شوند و جلسات قرآنی خانگی متفاوتی را به تصویر می‌کشند. مستند «سرزمین ستاره‌ها» کاری از گروه مستند شبکه افق از سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ و تکرار روز بعد ساعت ۱۳ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «هفت سال اینجا» کاری از گروه مستند شبکه افق است، موضوعی بکر را دستمایه روایت خود قرار داده، داستان زندگی فردی عراقی به نام «سید رسول موسوی» که حوادث زندگی پای او و خانواده‌اش را به ایران باز کرده و دست روزگار، سرنوشت متفاوتی را برایش رقم می‌زند.

علاقه مندان می‌توانند این مستند را شنبه ساعت 22 از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «قرار شیرین» با موضوع زیارت عتبات عالیات گروه سرود «عزیزم حسین» با محوریت زیارت یکی از دختر بچه‌های این گروه یکشنبه ساعت 22 به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «نور» به کارگردانی مهدی فارسی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ساخته شده و هر روز ساعت ۵:۳۰ صبح پخش خواهد شد.

«نور» با محوریت ارائه مفاهیم اجتماعی و کاربردی قرآن کریم به‌صورت مصداقی ساخته شده و بخشی از زندگی افرادی که به این مفاهیم عینیت بخشیده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

مستند «ایرانگرد» از سه٬شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ پخش خواهد شد. این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

امتیاز شما