امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستندهای شبکه افق از «در برابر طوفان ۳» تا «سلام به آینده ۲»

مشاهده ۱۹۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۱- ۱۱:۵۷

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «در برابر طوفان» سری سوم روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی است. در این مجموعه صداها و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر کشور نمایش داده می‌شود. «در برابر طوفان 3» از تابستان 1356 شمسی آغاز شده و تا زمستان 1357 شمسی را روایت می‌کند؛ در این مجموعه اتفاقاتى بررسی شده که تاکنون کمتر بدان پرداخته شده است که از آن جمله می توان به مصادیق حمایت کشورهای خارجی از محمدرضا پهلوی و آغاز موج انقلاب در تمام استان‌های کشور اشاره کرد.

سری سوم مستند «در برابر طوفان» شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۸ و تکرار آن روز بعد ساعت ۴:۳۰ بامداد و ۱۳:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «یه لقمه نون» با روایتی از کسب درآمد حلال، به عنوان الگویی برای جوانان در انتخاب شغل و طریقه کسب روزی حلال خود شنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت ۷:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «ردپای شهریار» با محوریت سرگذشت شهید «اکبر شهریاری»، اولین شهید مدافع حرم استان اردبیل یکشنبه ۱ بهمن ماه، ساعت 13:30 از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

«نسل سوم» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

مجموعه مستند «فناورانه» به تهیه‌کنندگی صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف روایت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان یکشنبه ۱ بهمن ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان 7 تا 17 سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی "مهارت‌ محور" است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای "رشد آینده ایران" برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۲ بهمن ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «جاسوسان صنعتی» روایتگر پرونده‌هایی است که طی آن جاسوسی‌های بزرگی در حوزه‌های صنعتی توسط برخی کشورها رخ داده است. قسمت اول این مستند سه شنبه ۳ بهمن ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند.؛ مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می رود.

مستند «پدر بودن» با تکیه بر نقش پدر بودن در خانواده ایرانی به روایت می‌پردازد. در این مستند شاهد هستیم که مرتضی جذاب که خود به تازگی پدرشده است دغدغه‌های‌ زیادی را پیدا کرده و حالا سوال‌های خود را با دوستان و همکاران در میان می‌گذارد، پدر بودن مسئله‌ای است که شاید هر مردی درگیر آن شود.

وی که همزمان با ساخت این فیلم در زندگی شخصی نیز باید نقش پدری را ایفا کند در مستند «پدر بودن»  به مشکلات ، تفاوت‌ها و تشابهات زندگی مردان قبل و بعد از پدر شدن پرداخته است.

مستند «پدر بودن» پنجشنبه این هفته ساعت ۱۶ از قاب افق سیما به نمایش گذاشته می‌شود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود . چرا که ضدیت با کلیشه‌ها ‌کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است.

هر قسمت از این مجموعه مستند به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگی‌های نوری، حیوانات خانگی، صنایع جنگ و.. پرداخته و می‌کوشد مردم را وادار کند که نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.

مخاطبان می‌توانند قسمت هفتم این مجموعه مستند را پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌‍نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

مجموعه مستند «پا به ماه» شهر به شهر و روستا به روستا لحظات خاص و به یادماندنیِ روزهای آخر بارداری، روز تولد را به تصویر کشیده است. مستند «پا به ماه» قصه‌ی روزهایی از زندگی آدم‌هایی‌ست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، ترس و صبر است. مجموعه مستند «پا به ماه» با موضوع زمان بارداری مادران و تولدهای خاص است که جمعه ساعت ۱۷ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت 23 پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

امتیاز شما