امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«حرف هایی که کهنه نمی‌شود» را باید شنید

مشاهده ۱۳۰
۱۴۰۲/۱۲/۱۶- ۱۳:۲۹

رادیو ایران، پنج شنبه 17 اسفند همزمان با سالروز شهادت سید جمال الدین اسد آبادی ویژ برنامه «حرف هایی که کهنه نمی‌شود» را تقدیم می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ١٨ اسفند ماه روز بزرگداشت «سید جمال الدین اسد آبادی» است. این بزرگداشت بجا و بایسته است و امید است که هریک از ما در نکوداشت یاد آن بزرگمرد ایرانی و شناخت اندیشه‌ها و دغدغه‌های ایشان درباره اسلام و مسلمانان،گامی موثر بر داریم.

بدون تردید می‌توان «سید جمال‌الدین» را یکی از پایه‌گذاران نهضت‌های اسلامی معاصر دانست.

 زندگی سیاسی و اجتماعی وی با فرا خواندن جهان اسلام به خیزش علمی و ادبی و همبستگی و پایداری در برابر استعمار غرب آغاز شد. او بود که بیدارسازی را در کشورهای اسلامی آغاز کرد.

 وی سعی کرد ماهیت جریان‌ها و شخصیت‌های کشورهای مختلف را بشناسد، برای همین در یک شهر یا یک کشور توقف نداشت. در واقع نهضت او هم نهضت فکری بود و هم اجتماعی، در این راستا، «سیدجمال» با سفرهای پی در پی به کشورهای اسلامی و اروپایی، برقراری و پایدار کردن پیوند جهانی اسلام و طرح رویکردهای نو در زمینه‌های اجتماعی و دینی را پی گرفت. وی در این راه فعالیت گسترده و گوناگونی را مانند انتشار روزنامه، برگزاری نشست‌های علمی، نوشتن مقالات و انجام سخنرانی‌های ادبی و سیاسی، از خود به‌جای نهاد.

 احمد یوسفی تهیه کننده ویژه برنامه «حرف هایی که کهنه نمی‌شود» گفت: این برنامه با حضور دکتر محمود پروین و دکتر حمزه عالمی استاد علوم سیاسی از نقش و جایگاه «سید جمال الدین اسدآبادی» در ایجاد وحدت در جهان اسلام می‌گوید.

گفتنی است «حرف هایی که کهنه نمی‌شود»  پنحشنبه 17 اسفند به تهیه کنندگی احمد یوسفی و با اجرای بتول نجفی ساعت 17:35 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما