امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
از رادیو ارمنی شبکه سحاب؛
از رادیو ارمنی شبکه سحاب؛

عملکرد اتحادیه اروپا در قبال تحولات اخیر آذربایجان و ارمنستان

مشاهده ۱۵۶
۱۴۰۲/۱۲/۱۴- ۱۳:۰۰
تعداد بازدید:156

برنامه «آسیای میانه و قفقاز در هفته ای که گذشت» از رادیو ارمنی شبکه سحاب، امروز به رویکرد اتحادیه اروپا در قبال آخرین تحولات مرزی و بحران سیاسی دو کشور آذربایجان و ارمنستان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منابع خبری از ماموریت ناظران غیر نظامی اتحادیه اروپا در مرز ارمنستان برای برقراری ثبات و امنیت در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان خبر دادند.اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که یک ماموریت در ارمنستان و در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان برقرار کند. این تصمیم در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شد.هدف این ماموریت ارتقای ثبات در مناطق مرزی ارمنستان و تلاش‌در عادی ‌سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمایت اتحادیه اروپا است. ماموریت اولیه دو ساله و مقر عملیاتی آن در ارمنستان خواهد بود و...

برنامه «آسیای مرکزی و قفقاز در هفته ای که گذشت» توسط گروه خبر و تفسیر برون مرزی تهیه می‌شود. این برنامه نگاهی به آخرین تحولات کشورهای حوزه آسیای مرکزی و قفقاز در یک هفته گذشته دارد. در این برنامه از نظرات کارشناسان منطقه به صورت مصاحبه یا گزارش استفاده می‌شود. برنامه «آسیای مرکزی و قفقاز در هفته ای که گذشت» دوشنبه 14 اسفند ساعت 18:30 به وقت تهران با تهیه کنندگی مرتضی احمدی، گویندگی مشترک شوغیک کشیشیان و آرتویت زهرابیان و گزارشگری کارینه راطیوس داود پخش می‌شود. این برنامه بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرس https://iranradio.ir/hy بارگزاری می‌شود.

امتیاز شما