امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«روند شکل گیری انقلاب اسلامی» در شبکه سحاب معاونت برون مرزی

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۲/۱۱/۱۰- ۱۳:۴۸

آرمان‌های انقلاب اسلامی در برنامه «روند شکل گیری انقلاب اسلامی» برای مخاطبان رادیوهای برون مرزی، به لحاظ تاریخی ریشه یابی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «روند شکل گیری انقلاب اسلامی» عنوان برنامه ای است که به تشریح 3 آرمان اصلی انقلاب اسلامی یعنی «آزادیخواهی»، «استقلال طلبی» و «عدالت جویی» که در گفتمان انقلاب اسلامی نهفته است، می‌پردازد. گفتنی است؛ این آرمان‌ها جزو مطالبات تاریخی ملت ایران محسوب می‌شود و فراز و نشیب های تحقق و عدم تحقق این سه آرمان را در طول تاریخ یکصدساله بررسی و نشان داده می‌شود در مقاطع مختلف تاریخی، این آرمان‌ها چه وضعیتی داشته و چه موانعی برای تحقق آن وجود داشته است.

در ادامه این موضوع تبیین می‌شود؛ که انقلاب اسلامی‌پدیده ایست که توانسته هر سه آرمان یعنی «آزادیخواهی»، «استقلال طلبی» و «عدالت جویی» را در دل گفتمان خود قرار دهد به همین دلیل توانست بسیج فراگیر مردمی ایجاد نماید که نقش حضرت امام خمینی (ره) نیز در انقلاب اسلامی‌بسیار موثر بوده است.

این مجموعه با استفاده منابع مختلف از جمله کتاب های متعدد همچون؛ ایران بین دو انقلاب، نوشته یرواند آبراهامیان، مقاومت شکننده، جان فوران ، تحولات اجتماعی سیاسی 20 تا 57، دکتر مجتبی مقصودی و نیز مجموعه ای از سخنرانی‌ها و موضع گیری‌های حضرت امام خمینی (ره ) در طول نهضت بر اساس مجموعه کتاب صحیفه نور بوده است.

«روند شکل گیری انقلاب اسلامی» تولید گروه فرهنگ و معارف اسلامی‌شبکه سحاب به نویسندگی دکتر علی اصغر قاسمی در 11 قسمت ویژه ایام الله دهه فجر برای پخش در رادیوهای معاونت برون مرزی در نظر گرفته شده است.

امتیاز شما