امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضرورت توسعه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی استان

مشاهده ۱۲۶
۱۴۰۲/۱۲/۰۷- ۱۳:۱۷

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از قسمت های مختلف صدا و سیما با معاونان و مدیران در اتاق جلسات این مرکز دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در این نشست با بیان تاریخچه راه اندازی رادیو و تلویزیون در تبریز و قدمت این مرکز گفت: همان گونه که این مرکز از مراکز قدیمی و کهنسال کشور به شمار می‌رود بدیهی است که تجهیزات و امکانات آن هم کهنه و گاهی از رده خارج شده است از این رو خرید تجهیزات نو، پیشرفته و به روز نیازی ضروری برای مرکز به خصوص در حوزه خبر و سیما است بر این اساس از ۱۵ دوربین استودیویی که اخیرا سازمان صدا و سیما خریداری کرده است آذربایجان شرقی هم به عنوان نخستین مرکز از این دوربین‌ها سهم خواهد داشت.

اکبر رضایی افزود: پایه اصلی مراکز صدا و سیما را حوزه فنی و نیروی متخصص و فرهیخته تشکیل می‌دهد و از آنجایی که در کنار این مهم، پوشش تصویری و صوتی برای صدا و سیما امری بدیهی است، اما در برخی روستا‌های دورافتاده، شبکه‌های مختلف رسانه ملی و استانی به علت کمبود تجهیزات فنی فرستنده قابل دریافت نیست.

وی در ادامه پوشش گسترده و در شان آذربایجان شرقی را منوط به خرید سریع تجهیزات و امکانات فنی نو و پیشرفته و جایگزین کردن آنها با تجهیزات فرسوده‌ی پیشین دانست.

 استاندار آذربایجان شرقی نیز در نشست با معاونان و مدیران صداوسیمای استان گفت: وجود صدا و سیما در هر مرکز ایجاب می‌کند جغرافیای پوششی صدا و تصویر در آن مرکز بسیار گسترده و حتی تا صد در صد باشد از این رو برای توسعه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، مجموعه استانداری، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و قرارگاه امام حسن با اجماع و تعاملات لازم برای تحقق این مهم اقدامات مقتضی را انجام دهند.

مالک رحمتی با قدردانی از زحمات شبانه روزی همکاران پرتلاش صدا و سیما افزود: حضور میدانی و نظارت ستادی، مباحث را با کیفیت و منطقی پیش می‌برد و چه بسا به برکت همین حضورها، آگاهی و احاطه بر محیط مراجعه شده دوچندان می‌شود از این رو شناخت مشکلات از نزدیک به سهولا انجام می‌شود و حل آنها هم راحت تر انجام می‌گیرد.

وی همچنین به کار خطیر رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما اشاره کرد و خاطر نشان شد: اگر دیروز رسانه اولویت بود، امروز یکی از اصول و پایه‌های اطلاع رسانی جوامع به شمار می رود و در این میان سرعت عمل در انتشار خبر و مطلب و روایت اول، مانع از آن می‌شود که دیگر رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های معاند آن خبر و مطلب را وارونه جلوه و روایت کنند هر چند برای روایتگری خوب هم به ابزار هنر و خلاقیت نیاز است چرا که ذوق و قریحه هنری در روایت یک موضوع در جذب مخاطب و همسو کردن آن بسیار پراهمیت است.

رحمتی اضافه کرد: همین خاطر صدا و سیما باید درب های خود را به روی جوانان خلاق و ایده پرداز و هنرمندان باز کند و از خلاقیت هنری آنها برای مواجهه با هجمه‌های روانی دشمن بهره گیری شود، علاوه بر اینها روایت تاریخ در رسانه‌ها هم اهرم جذب دیگری است که همواره طیف های مختلف مردمی را مجذوب می‌کند.

استاندار تاکید کرد: موفقیت صدا و سیما زمانی اتفاق می افتد که برنامه‌های منتشر شده آن بر مخاطب تاثیرگذار باشد و ذائقه‌های مختلف را اقناع کند و در عین حال با انتشار برنامه‌هایی از بطن جامعه و مردم محور، بر مرجعیت خود بیفزاید، ضمن این که پلی رابط بین مردم و مسئولان و برعکس باشد و ارتباطی دوسویه میان آنها ایجاد کند.

رحمتی اظهار داشت: مجموعه استانداری هم برای تحقق اهداف صدا و سیما در کنار این نهاد است و از رسانه استانی انتظار داریم علاوه بر انعکاس مشکلات عامه مردم، طرح های اجرایی در حوزه‌های مختلف استان را هم پیگیری کند و مدیران کل و روسای ادارات هم موظفند پاسخگو باشند.

وی انعکاس هر چه بهتر ظرفیت های متعدد استان از رسانه ملی و استانی را هم پراهمیت برشمرد و اضافه کرد : این مهم باید به نحو شایسته و با خلاقیت انجام شود و ما هم می‌کوشیم بودجه صدا و سیما به عنوان یک نهاد خدمتگزار، صد در صد جذب شود چه از منابع استانی و چه از منابع کشوری.

تصاویر

امتیاز شما