امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت «قصه بدون پایان» تبعیض علیه سیاهپوستان آمریکا در پرس تی‌وی

مشاهده ۱۳۷
۱۴۰۲/۱۱/۳۰- ۱۳:۱۳

مستند «قصه بدون پایان» (The Never-Ending Story) با نگاهی به تبعیض علیه سیاهپوستان در آمریکا روی آنتن شبکه پرس تی‌‌وی می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «قصه بدون‌ پایان» تبعیض علیه سیاهپوستان در آمریکا و نقش رسانه‌ها در این معضل اجتماعی را بررسی می‌کند.

 این مستند به کارگردانی مرضیه‌هاشمی تلاش دارد بر این حقیقت تاکید کند که رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا پس از قتل مایکل براون تنها تغییر نکرده که تشدید هم شده است.

 هاشمی در مستند «قصه بدون‌پایان» در نقش یک گزارشگر با خانواده‌هایی مصاحبه کرده که یکی از فرزندان یا نزدیکان خود را در برخوردهای نژادپرستانه پلیس آمریکا از دست داده‌اند. هر چند برخی از خانواده‌های قربانیان سیاهپوست اقدامات تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا از ترس جان‌شان حاضر به مصاحبه با او نشده‌اند و ترجیح داده‌اند سکوت کنند. این مستند علاوه بر گفت‌وگو با خانواده‌های قربانیان پلیس آمریکا به نقش رسانه‌های این کشور در ارائه تصویری نادرست و تیره از سیاهپوستان می‌پردازد.

 عدم تغییر وضعیت سیاهپوستان آمریکایی پس از کشته شدن مایکل براون به دست پلیس آمریکا از جمله دیگر موضوعات محوری مطرح شده در مستند «قصه بدون‌ پایان» است. مایکل براون جوان سیاهپوستی بود که در شهر فرگوسن ایالت میسوری توسط یک پلیس سفیدپوست کشته شد. پلیس قاتل این جوان سیاهپوست بعدها در دادگاه از اتهام قتل تبرئه شد.

این مستند فردا ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

امتیاز شما