امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه "آفریقا امروز" پرس تی‌وی بررسی می‌کند؛
برنامه "آفریقا امروز" پرس تی‌وی بررسی می‌کند؛

بحران در جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا

مشاهده ۱۳۱
۱۴۰۲/۱۱/۲۹- ۱۳:۱۵
تعداد بازدید:131

برنامه "آفریقا امروز" شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به آخرین وضعیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و اجلاس ایتالیا و آفریقا.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آخرین وضعیت مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" در گفت‌وگو با کارشناسان آخرین وضعیت اکوواس (ECOWAS) یا همان جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و برگزاری اجلاس ایتالیا و آفریقا را بررسی می‌کند.

هاردی یاکوبو، پان آفریقایی و عضو لیگ مبارزان اقتصادی به عنوان کارشناس بخش اول برنامه درباره شکاف جدی در جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) پس از خروج سه کشور بزرگ مالی، بورکینافاسو و نیجر از این جامعه سخن می‌گوید.

این سه کشور آفریقای غربی، اکوواس را به تبدیل شدن به یک تهدید برای اعضای خود متهم کرده‌اند. از سوی دیگر، اکوواس از بورکینافاسو، نیجر و مالی خواسته است تا در تصمیم خود برای خروج از اتحاد سیاسی و اقتصادی تجدیدنظر کنند و نسبت به سختی‌هایی که این اقدام بر شهروندان‌شان تحمیل می‌کند هشدار داده است.

در همین حال، دولت ایتالیا نیز طرحی را برای آنچه که می‌گوید دوران جدیدی از مشارکت با کشورهای آفریقایی است، رونمایی کرده است.

دونالد دیا، مدیر اجرایی اتحادیه وکلای پان آفریقایی کارشناس بخش دوم برنامه است و به این موضوع می‌پردازد که آیا آفریقا واقعاً از این طرح سود خواهد برد یا این یک برنامه ارتقا یافته‌تر ایتالیا برای ادامه غارت منابع آفریقا است؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما