امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت داستان‌های کربلا از زبان ابوحسین در پرس تی‌وی

مشاهده ۲۹۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۸- ۱۱:۲۸

مستند «داستان‌های کربلا: ابوحسین» (Stories of Karbala: Abu Hussein) با موضوع پیاده‌روی اربعین از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «داستان‌های کربلا: ابوحسین» داستان مردی به نام ابوحسین در سفر به کربلا است که شرح پیاده‌روی خود به مناسبت اربعین حسینی را در این مستند روایت می‌کند. ابوحسین صاحب رستورانی در مسیر کربلا است که در ایام پیاده‌روی اربعین رستورانش را به پناهگاهی برای زنان و کودکان در راه مانده تبدیل می‌کند.

این مستند همچنین به بیان سرگذشت فردی به نام علی کریم عیدان که به همراه همسر و فرزندانش در رستوران ابوحسین زندگی و کسب درآمد می‌کند، می‌پردازد. وی در زمان جنگ ایران و عراق طبق فرمایش امام خمینی (ره) از جنگ با ایران و شیعیان سر باز زده و همین اقدام باعث شده تا خانه خود را از دست داده و سرباز فراری شود.

علی کریم عیدان در مستند «داستان‌های کربلا: ابوحسین» به شرح خاطرات پیاده‌روی به کربلا در دورانی که پنهانی زندگی می‌کرده و از دست نیروهای بعثی فراری بوده است، می‌پردازد و از روزهایی می‌گوید که مردم و شیعیان عراق بعد از رفتن صدام، توانستند رنگ آزادی و زندگی واقعی را ببینند.

دوربین مستند در ادامه با علی کریم همراه شده و تلاش‌های او را برای پذیرایی از زائران حسینی به تصویر می‌کشد. علی کریم درآمد خود را صرف پذیرایی از زائران می‌کند و معتقد است که نام حسین برای او و خانواده‌اش برکت می‌آورد.

«داستان‌های کربلا: ابوحسین» روز یازدهم فروردین ساعت 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار آن نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.

امتیاز شما