امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازخوانی تاثیر جمهوری اسلامی‌بر نظم نوین جهانی در "۱۰ دقیقه" پرس تی‌وی

مشاهده ۱۰۹
۱۴۰۲/۱۱/۲۱- ۱۵:۳۵

شبکه پرس تی‌وی در مستند "۱۰ دقیقه" تاثیر جمهوری اسلامی‌بر نظم نوین جهانی را بازخوانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع مستند این هفته "۱۰ دقیقه" با توجه به نزدیکی سالگرد پیروزی انقلاب مردم ایران، به بررسی تاثیر جمهوری اسلامی ایران بر نظم نوین جهانی اختصاص دارد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا به بررسی تاثیرات انقلاب اسلامی‌بر اوضاع داخلی ایران و زندگی مردم کشور می‌پردازد.

مستند "۱۰ دقیقه" تاکید می‌کند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری  آیت‌الله خمینی نقطه عطفی در تاریخ منطقه خاورمیانه بود که به ظلم و ستم حکومت محمدرضا شاه که نزدیک به چهار دهه بر تخت سلطنت نشسته بود پایان داد. از سوی دیگر، انقلاب پرده سال‌ها مداخله خارجی در امور داخلی کشور را پایین کشید و در نتیجه، آمریکایی‌ها سنگر اصلی خود را در منطقه خاورمیانه از دست دادند.

 مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی در ادامه به این موضوع می‌پردازد که جمهوری اسلامی ایرا یک تغییر اساسی در پیکربندی ژئوپلیتیک منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ایجاد کرد و به عنوان یک قدرت بزرگ در خاورمیانه که مستقل از بلوک شرق و غرب بود، جهان را متحیر کرد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما