امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «جریان خاورمیانه» پرس‌تی‌وی بازخوانی می‌شود؛
در «جریان خاورمیانه» پرس‌تی‌وی بازخوانی می‌شود؛

نقش انقلاب اسلامی در ایجاد و تقویت محور مقاومت

مشاهده ۱۷۵
۱۴۰۲/۱۱/۱۷- ۱۳:۲۵
تعداد بازدید:175

برنامه «جریان خاورمیانه» MidEaStream شبکه پرس تی‌وی نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری محور مقاومت را بازخوانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به مناسبت ایام دهه فجر نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری محور مقاومت در غرب آسیا را بررسی می‌کند. بخش اول «جریان خاورمیانه» نگاهی دارد به نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری محور مقاومت. این برنامه در گفت‌وگو با دکتر شیخ صادق نابلسی، کارشناس تاریخ انقلاب اسلامی از بیروت و با ذکر جزئیات، نقش انقلاب اسلامی را در شکل‌گیری برخی گروه‌ها و جریان‌های جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان، حشد‌الشعبی عراق، حوثی‌های یمن و سایر مناطق خاورمیانه بررسی می‌کند.

برنامه «جریان خاورمیانه» همچنین پیدایش پدیده‌هایی چون داعش را واکاوی می‌کند و در ادامه، نقش انقلاب اسلامی را در شکل‌گیری چهره امروز خاورمیانه و وضعیت و مناسباتش و گروه‌ها و جریان‌های فعال در آن مورد بررسی قرار می‌دهد. در بخش دیگری از برنامه دکتر شیخ صادق نابلسی سیاست و عملکرد جمهوری اسلامی و نیروهای جبهه مقاومت در جریان اتفاقات پس از عملیات طوفان الاقصی را از زوایای مختلف بررسی و بر این موضوع تاکید می‌کند که ایران، حزب‌الله لبنان، مقاومت عراق، مقاومت سوریه و انصارالله در یمن بازی کاملا متفاوتی را برخلاف انتظار غربی‌ها انجام می‌دهند و با حوصله و سیستماتیک برای تقویت اتحاد در سراسر میدان نبرد منطقه‌ای تلاش می‌کنند.

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما