امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز بسیج در همایش سالانه فرماندهان بسیج تهران و مراکز استان تاکید کرد:
رئیس مرکز بسیج در همایش سالانه فرماندهان بسیج تهران و مراکز استان تاکید کرد:

لزوم انسجام بیشتر میان حوزه‌های بسیج تهران و استان‌ها

مشاهده ۱۳۰
۱۴۰۲/۱۱/۰۸- ۰۸:۴۴
تعداد بازدید:130

به همت مدیرکل سازماندهی و هماهنگی مرکز بسیج سازمان به‌عنوان دبیر، همایش سراسری فرماندهان حوزه‌های بسیج تهران و مراکز استان‌ها، به میزبانی صداوسیمای مرکز آبادان از 26 تا 28 دی‌ در شهر آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور فرماندهان تهران و مراکز استان‌ها در نخستین گردهمایی زمان مسئولیت خود و تأکید بر استمرار انسجام بیش‌تر بین حوزه‌های بسیج تهران و مراکز استانی برای همکاری گسترده‌تر سه محور مهم را مورد توجه قرار داد و کشف، سازماندهی و جذب نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد را لازمه ویژه پویایی بیش‌تر بسیج دانست.

وی در ادامه بر آموزش و توانمندسازی بیش‌تر نیروها تأکید کرد و گفت: آموزش‌های علمی و عملی باید بیش‌ازپیش در دستور کار نیروهای بسیج رسانه قرار گیرد.

سومین نکته از موارد مطرح‌شده رئیس مرکز بسیج، به لزوم تقویت حوزه‌ی تولید پیام برای مخاطب و دانش و دقت بیش‌تر در تولید محتوا از طریق تولید پیام اختصاص داشت.

در بخش دوم این برنامه‌، امینی دبیر برگزاری همایش و مدیرکل سازماندهی و هماهنگی مرکز بسیج گزارشی ارائه داد و در تبیین اهداف برگزاری همایش، دستاوردها و موضوعات اصلی مورد بحث در این گردهمایی گفت: هدف از برگزاری این همایش تبیین و سیاست‌گذاری در خصوص شناسایی، جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای تخصصی در تهران و مراکز استان در زمینه‌های تولیدی، فنی، سایبری و.... به‌منظور تحقق منویات رئیس سازمان مبنی بر تشکیل سازمان دوم در حکم ابلاغی رئیس مرکز بسیج سازمان است.

موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست، عبارت بودند از: گزارش عملکرد و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج در مراکز استان در مأموریت‌های محوله تولیدی، مناسبتی، فرهنگی، حفظ انسجام و هم‌افزایی صداوسیمای مراکز استان با سپاه و سایر رده‌های اقشار متناظر استان موردنظر؛ تعمیق مبانی فکری، معنوی، سیاسی و بصیرتی برای بسیجیان تهران و مراکز استان بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و استانی در حوزه تولیدات رسانه‌ای و نیروی انسانی؛  و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و استانی در حوزه تولیدات رسانه‌ای و نیروی انسانی.

همچنین، مهم‌ترین دستاوردهای کاربردی مورد انتظار رسانه ملی، از برگزاری در قالب این محورها ارائه شدند:  دستیابی به انسجام‌بخشی ارتقای سطح علمی و عملکردی حوزه‌های بسیج در بخش‌های تولیدی فرهنگی، هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین؛  ارائه راهکارهای عملیاتی و راهبردی در امتداد بهبود اجرای مأموریت‌های محوله برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان صداوسیما و سازمان بسیج مستضعفین حوزه‌ها و پایگاه‌های تهران و مراکز استان؛  ابلاغ دوره‌های متناظر استانی بر اساس سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی رئیس مرکز بسیج صداوسیما و ارزیابی برنامه‌های محتوایی و فعالیت‌های عملی مراکز استانی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط موجود.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانشهری، مدیر دفتر امور فرهنگی مرکز بسیج سازمان، سخنانی با محور ابلاغ و تبیین سیاست‌های دفتر امور فرهنگی مرکز بسیج سازمان در حوزه‌های جلسات حلقه‌های صالحین، هادیان سیاسی و تشکیل قرارگاه جهاد تبیین و همچنین ابلاغ سیاست‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در خصوص آموزش مبانی تربیت و اخلاق اسلامی و بصیرتی برای همکاران و بسیجیان سازمان، ابلاغ و تبیین فرامین فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تحکیم خانواده و فرزندآوری، موضوع مهم عفاف و حجاب، جایگاه زن در تراز انقلاب اسلامی و ارائه راهکارهای افزایش مشارکت بانوان همکار در فعالیت‌های بسیج سازمان ایراد کرد.

نشست چهارم با سخنان اقبال دوست، مدیرکل تولیدات مرکز بسیج آغاز شد. در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خاص در حوزه تولیدات سال 1402 مرکز بسیج ارائه شد و اقبال دوست ابراز امیدواری کرد که بسیج از ظرفیت تولیدات استانی در بستر انتشار حمایت کند و مراکز نیز در این خصوص با تکیه‌بر نوآوری و تمرکز بر ظرفیت‌های بومی خود تولیدات فاخرتری را عرضه کنند و تعامل و هم‌افزایی بیش‌تری با مرکز داشته باشند.

پس‌ از این نشست، رمضان‌نژاد، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، قائم‌مقام صداوسیمای مرکز آبادان، فرمانده سپاه آبادان و جمعی از مدیران بسیج رسانه ملی با حضور در منزل شهیدان محمدرضا، علیرضا و حمیدرضا پرورش، ضمن ادای احترام به این شهیدان، از خانواده‌ معزز ایشان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

در نوبت صبح روز دوم، در بخش نخست، نشستی با حضور رمضان نژاد، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، با رابطان خواهر تهران و مراکز با حضور کلانکی، مشاور امور زنان رئیس سازمان برگزار شد. رئیس مرکز بسیج رسانه ملی ضمن قدردانی از فعالیت‌های خواهران بسیج در حوزه‌های مختلف، گسترش نقش بانوان بسیجی خواهر همکار در ترویج فرهنگ بسیج سازمان را برخوردار از اهمیتی ویژه برشمرد و با تأکید بر تعامل بیش‌تر خواهران بسیج، چه در تهران و چه مراکز و امور زنان سازمان تأکید کرد که بررسی راهکارهای افزایش مؤثر فعالیت‌های بسیج بانوان و امور زنان با جدیت و اهتمام بیش‌تری در دستور کار قرار گیرد.

وی به تولید محتوا و طراحی نوین فعالیت‌ها با محوریت زن اشاره و اظهار کرد که طرح‌های اندیشه‌محور و خلاقانه هم‌سو با جبهه جهاد تبیین با حمایت بسیج تولید خواهد شد.

همچنین در امتداد طرح «راهیان پیشرفت»،  مدعوان همایش مهمان پالایشگاه نفت آبادان بودند که در این بازدید ضمن آشنایی با دستاوردها و توفیقات صنعت نفتی در این مرکز، در جریان چالش‌های موجود در این حوزه قرار گرفتند. این بازدید یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره از گردهمایی برای آشنایی با پیشرفت‌های انجام‌شده در صنایع مادر و تولیدی کشور محسوب می‌شد که با استقبال مهمانان شرکت‌کننده همراه بود. آیین اختتامیه «گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج حوزه‌های تهران و استان‌های رسانه ملی» نیز در حالی آغاز شد که رئیس رسانه ملی و سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌‌کننده سازمان بسیج مستضعفین از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در ادامه مراسم اختتامیه، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، ضمن تشکر از رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در برپایی این نشست، به شناخت فلسفه امام و امت، حفظ وحدت و دشمن‌شناسی که از اولویت‌های کار رسانه‌ای تأثیرگذار و جریان‌ساز است، تأکید کرد.

 معروفی در ادامه به بیان نظام تربیتی هنر، دین، اهل‌بیت، انقلاب اسلامی و عاشورا اشاره و بیان کرد: این نظام تربیتی سبب پرورش شخصی چون «حاج قاسم سلیمانی» می‌شود؛ کسی که امروز به‌عنوان الگوی هویتی جوان و نوجوان ایرانی شناخته می‌شود. فعال حرفه‌ای رسانه باید بیندیشد که تا چه اندازه توانسته است حاج قاسم را به‌عنوان حاصل و شاگرد مکتب ولایت‌باوری و انقلاب اسلامی‌به قشرهای گوناگون مردم معرفی کند.

 و سرانجام، «گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج حوزه‌های تهران و استان‌های رسانه ملی» در روز آخر همایش با سفری معنوی به مناطق جنگی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای والفجر ۸ و علقمه، رودخانه‌های اروند و کارون، یادمان و گلزار شهدای آبادان به کار خود پایان داد.

 رئیس رسانه ملی:  بسیج بازوی قرارگاهی اجرای سند تحول است

آیین اختتامیه «گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج حوزه‌های تهران و استان‌های رسانه ملی» از ساعت 20 روز چهارشنبه 27 دی در حالی آغاز شد که دکتر جبلی، رئیس سازمان رسانه ملی و سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

دکتر پیمان جبلی در ارتباطی ویدئو کنفرانسی، ضمن برشمردن ویژگی‌های شهر آبادان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطراتی از دوران حضور خود در سه برهه در این شهر، آبادان را قدمگاه مردان و زنان قهرمان و گنجینه‌ای از یادها و خاطرات مردم مقاوم این شهر دانست.

رئیس رسانه ملی در ادامه با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه، از حضور نیروهای مردمی در عرصه‌های مختلف پیشرانی انقلاب، خلق حماسه‌های گوناگون و دفاع همه‌جانبه در ادوار تاریخ انقلاب اسلامی نیز یاد کرد و در ادامه به تولد بسیج با نقش‌آفرینی اقشار مردم و اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات پیش‌رو اشاره داشت.

دکتر جبلی در بخشی دیگر از سخنانش به تحول حکمرانی فرهنگی در کشور و تعبیر رهبر معظم انقلاب با عنوان «بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی» در سال 1400 اشاره کرد و گفت: قطعاً مصداق این بیان حضرت آقا بازسازی انقلابی رسانه ملی است که در سه عرصه تحول موضوعی، محتوایی و رویکردی و سازوکاری می‌توان از آن بهره جست.

رئیس رسانه ملی در ادامه گفت: نخواهیم توانست طرح تحول را در رسانه ملی رقم بزنیم،  مگر با استفاده از ظرفیت مردمی. این ظرفیت مردمی در داخل سازمان و هم‌افزایی و رفتار قرارگاهی با استفاده از ظرفیت مردمی در بیرون سازمان تعریف می‌شود و با همراهی همه همکاران به‌خصوص بسیج محقق خواهد شد. بسیج باید در عملیات قرارگاهی و کنار سایر عناصر، این مأموریت والا را به سرانجام برساند.

دکتر جبلی در پایان خطاب به مدیران رسانه ملی گفت: یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران، به‌خصوص در استان‌ها، میزان همگرایی، هم‌افزایی و تعامل، تعریف مأموریت‌های مشترک و به نتیجه رساندن این مأموریت‌های مشترک با همراهی عناصر، فعالان و نهادهای انقلابی در آن منطقه است.

 

 

 

 

امتیاز شما