امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران خبر داد:
مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران خبر داد:

عبور از کم‌‌آبی؛ با مدیریت منابع و کاهش ۱۰ درصدی مصرف

مشاهده ۱۳۸
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۱۰:۴۴
تعداد بازدید:138

حسن حقیقی، مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران در گفت وگو با رادیو تهران گفت: در صورت مدیریت منابع و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف، استان تهران از شرایط کم آبی موجود عبور می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران در حاشیه برگزاری مجمع روابط عمومی‌های آبفا استان تهران که در سالن اجتماعات شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت و آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران که حوزه خدمت‌رسانی فعالیت آن در محدوده شهرری است، وظیفه تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای شهروندان ساکن در حوزه جنوب استان تهران را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و بارندگی‌ها، امسال شرایط خاصی را در زمینه تامین و توزیع آب در مقایسه با سال‌های گذشته تجربه می‌کنیم، البته کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف موجب می‌شود از این شرایط به صورت پایداری عبور کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی‌برای مدیریت مصرف آب، افزود: با توجه به میزان تاثیر پذیری و اثرگذاری دانش آموزان در حوزه فرهنگسازی، در پویشی به عنوان همیاران آب از ظرفیت دانش‌آموزان در راستای ارتقاء فرهنگ در خانواده‌ها و مدارس برای کمک به مدیریت بهینه مصرف آب استفاده می‌شود.
حقیقی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان بهره‌برداری از منابع آبی را برای نسل‌ کنونی و نسل‌های آینده مؤثرتر می‌کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با تأکید بر اینکه نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب به هیچ وجه در دستور کار وزارت نیرو قرار ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت و کاهش ۱۰ درصدی در مصرف آب از سوی مشترکین، موجب می‌شود بدون هیچگونه مشکلی از شرایط کم‌آبی کنونی عبور کنیم.
حقیقی با اشاره به اینکه مشترکان پرمصرف حدود ۱۰ درصد از مجموع جمعیت مشترکین دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تحت پوشش خدمات آبفا منطقه ۶ تهران را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: هدررفت آب ناشی از فرسودگی در شبکه توزیع، ۱۰ تا ۱۱ درصدی بوده و بناست در برنامه کاری ۳ تا ۴ ساله این شبکه فرسوده بازسازی شود، بر این اساس سالن بخشی از این تعهدات محقق می‌شود.
وی تأکید کرد: ۵۰ درصد آب شرب جنوب استان تهران از محل منابع سطحی و ۵۰ درصد دیگر از طریق چاه‌های آب تأمین و آب این مناطق عمدتاً از ذخائر آبی سد ماملو تأمین می‌شود.

امتیاز شما