امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
"جشن سپاس" به شکرانه یک ماه بندگی از رادیو تهران
"جشن سپاس" به شکرانه یک ماه بندگی از رادیو تهران

انعکاس نماز عید فطر مصلای امام خمینی(ره) از صدای پایتخت

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۱/۲۰- ۱۲:۰۱

شبکه رادیویی تهران از ویژه برنامه«جشن سپاس» با برپایی سفره عقد، اجرای موسیقی زنده و مسابقه به همت چهار گروه برنامه ساز عیدانه خود را تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو تهران می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی تهران با فرارسیدن عید سعید فطر، به مدت دو روز با تدارک ویژه برنامه «جشن سپاس» از چهار گروه برنامه ساز لحظات مفرحی را تقدیم مخاطبان می‌کند. بخش اول برنامه از ساعت 6 تا 9  پوشش نماز عید سعید فطر خواهد بود.

پوشش نماز عید سعید فطر از رادیو تهران
همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سنوات گذشته به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزار می‌شود و شبکه رادیویی تهران به صورت زنده نماز عید فطر را از مصلای امام خمینی(ره) پوشش می دهد.

در ادامه ویژه برنامه "جشن سپاس" از گروه فرهنگ و جامعه از ساعت 9:30 تا 12 با تدارک بخش های ویژه همچون گفت وگو با جمعی از اهالی هنر، مسئولین و کارشناسان مذهبی در خدمت مخاطبان خواهند بود. در بخش هایی از برنامه به اعمال روز عید فطر، دعاها،آداب و رسوم و مناسک شهرهای مختلف پرداخته می‌شود.  اجرای موسیقی زنده ، نمایش، طنز و مسابقه از دیگر بخش هایی است که حال و هوای دیگری به برنامه می دهد.  

شبکه رادیویی تهران در این دو روز با بخش های شادتری تقدیم حضور علاقه مندان می‌شود. دعوت از هنرمندان، شاعران و خواننده‌های مطرح کشور و اجرای آهنگ های شاد و اجرای مسابقه از بخش های شنیدنی است.

گروه تاریخ و معارف برنامه جشن سپاس را با برپایی سفره عقد یک زوج که جهزیه آن به همت خیرین آماده شده است، از ساعت 12 تا 14 تقدیم مخاطبان می‌کند. بخشی از برنامه به آزادسازی زندانی اختصاص یافته است. تقلید صدا، اجرای زنده گروه موسیقی و حضور مهمانان هنرمندان از دیگر بخش های این ویژه برنامه است که مریم السادات آصفی تهیه کنندگی و نیما اعتصام اجرای آن را بر عهده دارند.

گروه دانش و اقتصاد از ساعت 14:45 تا 17 علاوه بر بخش های شاد و مفرح، آیتم های مذهبی با بررسی آداب و رسوم عید سعید فطر در کشورهای مسلمان را تدارک دیده است. دعوت از گروه موسیقی و اجرای زنده با مداح و سنای عید، اجرای آیتم های نمایشی و مسابقه معکوس از دیگر بخش های این برنامه است. در این مسابقه فان و فانتزی این بار گویندگان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند.

ویژه برنامه جشن سپاس از گروه ورزش و تفریحات ساعت 17 تا 20  روی آنتن رادیو تهران می رود. عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و از جمله عوامل وحدت و اتحاد میان مسلمانان ایران و جهان است. یکی از عوامل اتحاد و وحدت مسلمانان برگزاری این گونه مراسم و مناسبت‌هاست. از این رو در ویژه برنامه جشن سپاس گروه ورزش و تفریحات با محور قرار دادن موضوع "وحدت اسلامی" با دعوت از مهمانان حضوری از مسلمانان کشورهای اسلامی‌به آداب و رسوم عید سعید فطر در کشورهای اسلامی‌پرداخته می‌شود، که در بخش غزه تنها نیست مهمان برنامه اهل فلسطین هستند.

همچنین در بخش "من ایرانی ام" نگاهی به آیین و فرهنگ روز عید در مناطق اهل سنت و همچنین دیگر شهرهای ایران خواهد شد. شهرهای مختلف ایران آداب و رسوم ویژه دارند و خواندن نماز عید، زیارت اهل قبور، پخت غذاها و شیرینی‌های مخصوص عید از جمله برنامه‌های عید فطر است. این بخش بصورت مستند گزارشی به همت گزارشگران شهرستان تقدیم شنوندگان خواهد شد.  بخش طنز برنامه با عنوان "پروفسور بالتازار" تقدیم مخاطبان می‌شود.

مستند "استهلال ماه"، "مستند مهربانی"، "پرسه در دنیای فرهنگ و هنر"، گفتگو با بازیگران سریال رمضان امسال و دعوت از خیرین تهرانی و بخش های مختلف شاد و طنز از دیگر بخش های برنامه است. تهیه کنندگی این بخش از برنامه بر عهده مینا نیکانیک و گویندگی آن را الهام شوقی بر عهده دارد.

گفتنی است، برنامه "باغ فیض" رادیو تهران سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 فروردین با ویژه عید سعید فطر روی آنتن خواهد رفت. با ما روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز از شبکه رادیو تهران همراه باشید.

امتیاز شما