امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادی از میرزا کوچک خان جنگلی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۲/۰۹/۱۱- ۰۷:۴۲

مجله رادیویی «سرزمین من» شنبه ۱۱ آذرماه، رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی کرده و در این برنامه از «میرزا کوچک خان جنگلی»یاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌ روزنگار تاریخی می‌پردازد.  «محمدرضا مختاری اصفهانی» پژوهشگر تاریخ معاصردر بخش «یادها و یادگارها» ؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد که مهترین آنها سالروز درگذشت میرزا کوچک خان‌جنگلی است.

در برنامه «سرزمین من» دکتر طهرابند؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ در بخش «کهن یادگار» درباره گویش اقوام ایرانی، هم سو با زبان فارسی صحبت می‌کند. همچنین مشارکت سیاسی مردم در دوران پهلوی، به روایت دکتر موسی حقانی یکی از بخش های این برنامه است. دکتر مجدی؛ پژوهشگر تاریخ هنر و استاد دانشگاه در بخش « آوان»؛ به بیان و بررسی اولین آثار معمارى صدراسلام در ایران می‌پردازد. دکتر رهبر، محقق، نویسنده و استاد دانشگاه در پاسخ به شبهات و سوال های مخاطبان برنامه در مورد واقعه تاریخی در مورد مقاومت مردم فلسطین و غزه صحبت می‌کند.

در بخش «آن‌سوی تاریخ» نیز به کارشناسی «محمد ساجدی» تحلیلگر سیاسی؛ به شخصیت میرزاکوچک خان در شکل گیری نهضت جنگل و اینکه چگونه توانست با انگلیس ها، روس ها و رضاخان هم زمان بجنگد پرداخته می‌شود. بسته صوتی برنامه نیز به بازخوانی جریان انحراف به روایت دکتر جواد منصوری اختصاص یافته است.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری؛ کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی سیددانیال معنوی است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما