امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخابات به روایت رادیو فرهنگ

مشاهده ۵۸
۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۰۷:۵۱

رادیو فرهنگ برنامه‌های «من مسئولم»، «شمای نماینده»، «صحن علنی»، «صندلی سبز» و « باهم برای ایران » را ویژه دور دوم انتخابات پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «صحن علنی» از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ با هدف انعکاس خواسته‌های مردم از نمایندگان مجلس، هرروز در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود.

«انتخاب به روایت تاریخ و اسناد در «سرزمین من»
برنامه سرزمین من از کروه تاریخ و اندیشه هرروز ساعت ۱۳ در بخش های مختلف به موضوع انتخابات در ایران از کذشته تا امروز می‌پردازد ، همچنین وظایف نمایندگان مجلس و ویژگی نماینده طراز انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می دهد.
صندلی سبز مسابقه ای با رویکرد انتخاباتی
«صندلی سبز» مسابقه رادیویی ۳۰ دقیقه ای وبژه دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است رادیویی کاری مشترک از صدای مرکز سمنان و گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که با هدف آموزش و شناساندن وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ به مخاطبان، تعامل مردم ورسانه و افزایش آگاهی و تقویت دانش سیاسی مردم برای انتخاب نماینده اصلح ساعت ۱۷پخش می‌شود.
در هر برنامه شرکت کنندگان بر اساس سن و مدرک تحصیلی، در قالب گروه‌های سه نفره شرکت می‌کنند.
سئوالات این مسابقه پیرامون موضوعات مختلف از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوانین انتخابات همچنین سوالاتی درباره مجلس خبرگان است
بررسی فرایند انتخابات در « من مسئولم» رادیو فرهنگ
در برنامه گفتگومحور «من مسئولم» مجری و چهار شرکت کننده از میان دانشجویان کشور به بررسی و موشکافی فرایند انتخابات در کشور می‌پردازند. در این برنامه که ساعت ۱۲ بامداد به مدت یک ساعت از گروه جامعه و کتاب پخش می‌شود دانشجویان به دنبال پاسخی برای سوالات این قشر از جامعه مبنی بر چرایی و چگونگی انتخاب و اهمیت انتخاب اصلح هستند.
شمای نماینده همراه مردم در انتخابات
برنامه «شمای نماینده» نیز با محوریت شرکت حداکثری در انتخابات، چرایی شرکت در انتخابات و ویژگی یک نماینده اصلح است که صبح ها ساعت ۷:۴۵ و‌۱۲:۱۵ پخش می‌شود.
««باهم برای ایران» ویژه روز انتخابات از رادیو فرهنگ
برنامه «باهم برای ایران» از ۸ صبح تا ۱۸ جمعه ۲۱ اردیبهشت به همت سه گروه کتاب و جامعه ، تاریخ و اندیشه و ادب و هنر روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

امتیاز شما