امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

« کتونی‌های کوکام» و « ایران شاه »در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند

مشاهده ۵۱
۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۰۷:۵۳

کتاب های «ایران شاه» و «کتونی‌های کوکام» یکشنبه 16 اردیبهشت در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو کتاب آثارشان معرفی می‌شود.
در بخش نخست برنامه «سمیه جمالی» با «محمداسماعیل حاجی‌علیان» نویسنده کتاب «ایران‌شاه» از انتشارات «صاد»گپ و گفتی دارد. ایرانشاه به‌قلم محمداسماعیل حاجی‌علیان روایت مامور اداره اوقافی است که در یکی از ماموریت‌هایتش با وقف‌ نامه‌‌ای قدیمی مواجه می‌شود. به مدد کنجکاوی او همراه با راوی داستان ‌از دروازه‌ی تاریخ عبور می‌‌کنیم. رفتن به دوران «امیراسماعیل ‌سامانی» یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ ایران که در حفظ و پاسداشت زبان فارسی نقش موثری ایفا کرده است؛ اما متاسفانه کمتر نامی از او شنیده‌ایم.
روایتی دلنشین با توصیفاتی گیرا، گاه آراسته به زبانی طنازانه. رفت و برگشت میان حال و گذشته. جهان حال، ضرباهنگ سریع زندگی امروزی را دارد و جهان گذشته با همه مختصاتش، به‌آرامی در چهار فصل روایت می‌شود.

در بخش دوم برنامه «محمدرسول تبیک» به عنوان کارشناس مجری برنامه با «فاطمه جدیدی»» نویسنده کتاب «کتانی‌های کوکام» گفتگو می‌کند‌. فاطمه جدیدی در رمان «کتانی‌های کوکام»، ماجراهای پر فراز و نشیبی را روایت کرده است. اتفاقاتی که از دل دغدغه‌های مهیج چند نوجوان به وجود می‌آیند و آن‌ها را با مفاهیمی مثل اتحاد و همدلی، تحت نام ایران عزیز، مواجه می‌کند. این رمان ۱۴۸ صفحه ای چشم‌انداز روشنی برای نوجوانان این مرز و بوم ترسیم می‌کند.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما