امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هم‌زمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان صورت گرفت
هم‌زمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان صورت گرفت

رونمایی از 160 اثر فاخر با موضوع شهدا

مشاهده ۲۷۵
۱۴۰۲/۰۷/۲۳- ۱۱:۱۲
تعداد بازدید:275

صداوسیمای استان همدان هم‌زمان با برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان از 160 اثر خود با موضوع شناساندن و معرفی شهدای استان رونمایی کرد. از این تعداد، 100 اثر مربوط به کتاب‌های صوتی بود و مابقی آثار در قالب مستندهای تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی و پویانمایی رونمایی شد. شبکه همدان این آثار را در یک سال و نیم گذشته با بهره‌گیری از توان و تخصص برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان خود ساخته‌است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کیوان الوندی، مدیرکل صداوسیمای همدان در این باره گفت: از آنجاکه این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقشی اساسی بر عهده داشته و رزمندگانی چون شهید چیت‌سازیان و همدانی، مایه مباهات مردم این دیار هستند، رسانه استانی وظیفه خود دانست با تهیه این آثار، به نحوی دین خود را به خانواده معظم شهیدان ادا کند. الوندی افزود: تمام این آثار در قالب لوح فشرده و پوستر در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت که به مدت یک هفته برپا بود در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

صداوسیمای استان همدان علاوه بر ساخت مستندهای ویژه از شهدای دارالمجاهدین و دارالمؤمنین، 50 قسمت برنامه با عنوان«چشم و چراغ» ساخت که در این برنامه با مادران معظم شهدا گفت‌‌وگو و ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهدا برای مخاطبان، به‌ویژه جوانان تشریح شده‌است.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، هم‌زمان با هشتمین سالروز شهادت سردار همدانی برگزار شد. پیش از برگزاری این کنگره و در پنجم مهر، مدیرکل صداوسیمای همدان همراه با یک هیئت از اعضای برگزاری این کنگره و مسئولان استان همدان در دیدار با رهبر معظم انقلاب، از بیانات معظم له برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن کسب فیض کردند.

صداوسیمای استان همدان از ماه‌ها قبل به عنوان رئیس کارگروه فرهنگی و اطلاع‌رسانی این کنگره، با حضور در نشست‌های تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، نقش خود را ایفا کرد و با اطلاع‌رسانی در گستره استانی و ملی و از طریق ساخت برنامه‌های گوناگون تولیدی و خبری، علاوه بر معرفی شهدای استان همدان، زمان برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را به اطلاع هم‌وطنان رساند. این اطلاع‌رسانی از شبکه‌های استانی و سراسری که به همت برنامه‌سازان و مهندسان فنی محقق شد، صورت گرفت. همچنین شبکه همدان هر روز در دو نوبت صبح و عصر برنامه زنده‌ای را از محل برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت برای مردم استان پخش کرد.

در کنار برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیز که از برنامه‌های جانبی این کنگره بود، زنده روی آنتن استانی صداوسیما رفت و از مردم برای دیدار از این نمایشگاه دعوت شد. همچنین شبکه همدان در بخش‌های مختلف خبری، سیما و صدا از ارتباط‌های زنده برای پوشش رسانه‌ای این رویداد فرهنگی بهره برد.

 

تصاویر

امتیاز شما