امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند «خانه ما» آماده پخش از شبکه سه سیما

مشاهده ۵۱۲
۱۴۰۲/۰۷/۱۸- ۱۰:۲۵

فصل جدید مستند مسابقه «خانه ما» که یک مستند در قالب مسابقه خانوادگی با موضوع سبک زندگی و خلاقیت در مدیریت هزینه‌هاست، به زودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تهیه کننده مسابقه مستند «خانه ما» در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: سعی کردیم اتفاقاتی که برای سه خانواده شرکت کننده برنامه بوجود می آید را خیلی تغییر ندهیم فقط پیرایش کنیم، این اتفاقات زندگی روزمره است با یک روایت جذاب. یعنی باید سفر بروند، مهمونی بگیرند و کسب و کار راه بندازند. این‌ها چیزهایست که مردم هر روز در زندگی روزمره با آنها در تماس اند و به خاطر همین است که برنامه دلنشین و جذاب شده است.

احمد شفیعی افزود: گروه سازنده و کارگردان‌ها سعی می‌کنند که آن چالش و موقعیت را به گونه ای طراحی کنند که شرکت کنندگان تصمیمالت خود را مطابق اتفاقاتی که رخ می‌دهد دنبال کنند و کارگردان نیز باید دنبال اتفاق‌هایی باشد که می‌تواند روایت را شکل دهد.

وی گفت: چالش‌ها سه ماموریت اصلی برنامه است:  مهمانی گرفتن با یک بودجه ثابت مشخص، سفر رفتن و راه اندازی کسب و کار خانوادگی. اساسا، چون برنامه، برنامه خانوادگی است. نقش زن خانه یا بچه‌ها در کسب و کار و مشارکت خانودگی مهم است و به خاطر همین از همه سن و جنس مخاطب این برنامه هستند.

احمد شفیعی گفت: کارگردان سعی می‌کند یک بسته بندی یا یک روایت جذاب را از تجربیاتی که این خانواده‌ها در آن قرار گرفته اند روایت کند. به عنوان مثال یک خانواده اهوازی یک سبک تفریح دارد یک خانواده مازندرانی یک سبک دیگر. برنامه در واقع آداب و رسوم و سبک زندگی مردم آن منطقه را روایت می‌کند.

وی درباره انتخاب این سه خانواده و شرایط و معیار‌های آنان گفت: هر خانواده که سطح تحصیل و تجربه بیشتری داشته باشند به راه حل و خلاقیت‌های بهتری در مواجه با چالش‌های زندگی می‌رسد. ما سعی می‌کنیم در انتخاب خانواده‌ها به گونه ای عمل کنیم که حداقل‌های حد نصاب مورد انتظار ما را داشته باشند. برای مردم مهم این است که در آن شرایط و بستر این خانواده‌ها چه خلاقیتی نشان می‌دهند و چه کسی بیشتر می‌تواند خوش بگذراند و همکاری بهتری با سایر رقبا داشته باشند.

وی درباره فراخوان فصل سیزده هم گفت: هر سال دو تا فصل از این برنامه را پیش بینی کردیم که تولید کنیم درست است که پخش فصل بوشهر به تعویق افتاد، ولی همزمان شروع کردیم فراخوان فصل سیزدهم را که انشاالله قرار است در شهر سنندج تولید شود و برای پاییز امسال آماده می‌شود. شرایط خانواده‌ها ذکر شده و هرکسی که شرایط لازم را دارد و علاقمند است می‌تواند ثبت نام کنند.

وی درباره مشکلات تولید این نوع برنامه‌ها هم گفت: برنامه‌هایی که مستند یا واقع نما هستند، چون محل ضبط یا شخصیت‌ها واقعی هستند و نابازیگرند و  از طرف دیگر خارج از گروه‌های پخش تلویزیون تولید می‌شود همیشه با چالش همراه بوده اند.

            

امتیاز شما