امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقد ترانه مردی که زود رفت

مشاهده ۱۷۷
۱۴۰۲/۰۷/۰۴- ۱۱:۱۰

سه شنبه چهارم مهر، قطعه «معراج» اثری از زنده یاد «مازیار» با حضور کارشناسان و صاحب نظران در برنامه «باغ هنر» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌ رادیویی «باغ هنر» که از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی اختصاص دارد.

 وحید بیات تهیه کننده این هفته برنامه «باغ هنر» عنوان کرد: سه شنبه چهارم مهر، قطعه «معراج» اثری از زنده یاد«مازیار» در برنامه نقد و بررسی می‌شود.

 وی ادامه داد:  زنده یاد «مازیار» با نام اصلی عبدالرضا کیانی‌نژاد خواننده موسیقی پاپ ایرانی بود و از آثار او می‌توان به قطعه‌های «کبوتر، ماهیگیر و ایران ایران و ...» اشاره کرد.

تهیه کننده «باغ هنر»  تصریح کرد: مازیار در نوجوانی استعداد شگرف خود در خوانندگی را نشان داد و در اردوهای دانش‌آموزی رامسر، به نوعی استعدادش در سطحی گسترده به نمایش گذاشته شد، که وی برای ادامه فعالیت در سن شانزده سالگی به تهران رفت تا بتواند کار در فضاهای حرفه‌ای را تجربه کند.

 «مازیار» در سحرگاه ۱۶ فروردین سال ۱۳۷۶ در اوایل میان‌سالی زمانی که دو ماه و نیم مانده بود تا ۴۵ ساله شود، بر اثر سکته قلبی و مغزی در گذشت.

 بیات در پایان یادآوری کرد: سه شنبه هفتم مهر با حضور مرتضی لطفی معلم آواز و آهنگساز، خلیل شفیعی شاعر و منتقد، و مهدی خیرخواهی ترکیب و نهایی ساز، قطعه «معراج» اثر زنده یاد «مازیار» در برنامه نقد فنی و محتوایی می‌شود.

 «باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما