امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های صداوسیمای مرکز کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

مشاهده ۲۲۹
۱۴۰۲/۰۶/۲۸- ۰۹:۲۸

صدا و سیمای مرکز کرمان به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از رشادت های یادگاران هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، "پلاک 43" ویژه برنامه  هفته دفاع مقدس سیمای مرکز کرمان است که به پاسداشت حماسه شهدا و ایثارگران و خانواده معظم شهدا هرشب ساعت 21 به مدت 55دقیقه به صورت زنده  تقدیم مخاطبان دیار کریمان می‌شود.
 پلاتو، کلیپ، شعر خوانی دفاع مقدس، نماهنگ و وله‌های موضوعی پخش گزیده ای از فیلم های برجسته جشنواره دفاع مقدس، دعوت از میهمانان (بیان دستاوردهای دفاع مقدس و خاطرات با حضور فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و. . .) گزارش، ارتباط با مخاطبین، ارتباط با مراکز در جهت ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت و الگوی رفتاری و عملی و رشادت های شهدا، معرفی شهدای شاخص استان،  تبیین جایگاه فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه اسلامی‌با نگاهی به زندگی شهداء هشت سال دفاع مقدس، بررسی نگاه و نظر شهداء در مورد حجاب، تلاش رزمندگان دفاع مقدس تا مدافعان حرم برای حفظ تمامیت ارضی کشور، سیره شهداء و ایثارگران در دفاع از حریم ولایت، اهمیت ازدواج و فرزندآوری در نگاهی به زندگی رزمندگان و ایثارگران از جمله بخش های این ویژه برنامه می‌باشد.
علاوه بر این ، ویژه برنامه‌های تأمینی و میان برنامه‌های مناسبتی، برنامه‌های صبح بخیرکرمان، زندگی زیباست، تازه شو، گفتگوی ویژه، ستاره‌ها و ره عشق نیز با حال و هوای  دفاع مقدسی برای مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.
"خط مقدم " عنوان برنامه ای 55 دقیقه ای که هر شب ساعت 20  درهفته دفاع مقدس از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود و حماسه دفاع مقدس را از زوایای مختلف با حضور یادگاران دفاع مقدس بررسی می‌کند. در این برنامه با توجه به روز شمار هفته دفاع مقدس با  پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهداء، جانبازان، آزادگان و نیز نقش بانوان و وظیفه جوانان در حال حاضر و نیز حفظ وحدت ملی و دشمن شناسی و نقش بی بدیل عشایر و روستاییان در 8 سال دفاع مقدس پرداخته خواهد شد و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به وظیفه ما در تحقق راه آن بزرگوار اشاره خواهد شد. 

معرفی عملیات هایی که رزمندگان استان در آن نقش بسزایی داشتند، آشنایی با سبک و سیره زندگی شهیدان استان، بیان دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، معرفی شهیدان شاخص استان، خاطره گویی رزمندگان، قاسم هنوز زنده است از دیگر بخش های برنامه خط مقدم است.
"پلاک " عنوان برنامه ای 30 دقیقه ای  است که ساعت 12 از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود، دعوت از همرزمان و خانواده شهدا، استفاده مناسب از بخشهایی از فیلم های دفاع مقدس، پخش صدای شاهد شهید در صورت وجود صحبت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، پیام های شهدا و خانواده‌های آنها از آیتم های این برنامه است.
علاوه بر ویژه برنامه‌های (خط مقدم، پلاک ) برنامه‌های (کرمان سلام، حدیث روز، یک فیلم یک خاطره، یک روز یک مرد، کوچه شهید، خیابان جوانی، کسی خونه هست، ایشوم، یادمان عملیات، خاطره ماندگار، شهیدان و شاهدان رادیو رفسنجان، نامه ای از گل سرخ، یک داستان یک نمایش ، اوای پایداری، گفتگو) نیز با حال و هوای  دفاع مقدسی برای مخاطبان رادیو تهیه و پخش می‌شود.
مجموعه مستند کرمان در جبهه، مجموعه کمیک موشن با موضوع حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، اطلاع رسانی رویدادهای هفته دفاع مقدس، مجموعه فتوکلیپ لنز و گزارش مردمی از گلزار شهدای کرمان، مستند کوتاه کرمان دُخت ویژه هفته دفاع مقدس با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس، مجموعه ویدیو کامنت جان فدا با محوریت گزیده سخنان شهید سلیمانی پیرامون دفاع مقدس، پوسترهای روزانه ویژه هفته دفاع مقدس و مکملی برنامه‌های سیما وصدا از جمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی در ایام دفاع مقدس می‌باشد.
معاونت خبر مرکز کرمان نیز با پوشش خبری مراسم های مختلفی که این هفته در سطح استان برگزار می‌شود و تهیه خبرهای گزارشی، یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سالهای پر افتخار دفاع مقدس را گرامی خواهد داشت.

تصاویر

امتیاز شما