امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش زنده عزاداری در رسای رئیس مذهب تشیع در کرمان از شبکه استانی

۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۱۵:۳۰

جمعی از مردم کرمان شب و روز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به صورت خودجوش در یکی از خیابان‌های شهر کرمان کاروان عزاداری برپا کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، قشرهای مختلف مردم کرمان در مراسمی خودجوش از محل پل باغ ملی تا گلزار شهدای گمنام در محل اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در بلوار شهید عباسپور دسته‌های عزاداری برپا و برای رئیس مذهب تشیع سوگواری کردند.عزاداران از اقشار مختلف مردم خواستار تداوم عزاداری‌های باشکوه برای ائمه شیعه  از جمله سالار شهیدان شدند.

ابو عبدالله جعفر بن محمدٍ الصّادق(ع) که در ۱۷ ربیع‌الاول ۸۳ ه.ق بدنیا و در ۲۵ شوال ۱۴۸ ه‍.ق به شهادت رسیدند، با کنیه ابوعبدالله و لقب صادق، معروف به امام جعفر صادق یا به اختصار امام صادق(ع)؛ امام ششم شیعیان بعد از پدرش امام محمد باقر(ع) و قبل از پسرش امام موسی کاظم(ع) است. او به جهت جایگاه ویژه علمی نزد شیعه، به رئیس مذهب جعفری و همین‌طور رئیس مذهب شیعه مشهور شده‌است. دوران امامت ایشان مصادف با شورش‌های متعدد و سرنگونی بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس بود. از جمله قیام زید ابن علی ابن الحسین (۱۲۲ق–۷۴۰م)، قیام ابومسلم خراسانی (۱۳۱ق-۷۴۹م) و قیام محمد ابن عبدالله نفس زکیه (۱۴۵ق-۷۶۳م) که امام صادق (ع) در هیچ‌یک از آنها دخالت نکرد و به جهت حفظ شیعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) سیاست بی طرفیِ پدر و پدربزرگش را ادامه داد.

 

امتیاز شما