امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رادیو فرهنگ به مناسبت روز مقاومت اسلامی‌بررسی می‌کند؛
رادیو فرهنگ به مناسبت روز مقاومت اسلامی‌بررسی می‌کند؛

تاثیر ادبیات مقاومت بر تربیت فرزندان در «کتاب فرهنگ»

مشاهده ۱۷۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۳- ۰۸:۳۸
تعداد بازدید:175

تاثیر ادبیات مقاومت بر تربیت فرزندان به‌مناسبت روز مقاومت اسلامی در برنامه «کتاب فرهنگ» امروز دوشنبه ۲۳ مرداد در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کتاب فرهنگ» به همت گروه «تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ» هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ پخش می‌شود. این برنامه به مناسبت روز جهانی مقاومت اسلامی امروز به بررسی موضوع برنامه به ادبیات مقاومت و تاثیر آن بر فرزندان اختصاص دارد. وجود الگوهای مناسب در زندگی هر فردی تاثیر بسزایی در رشد روحی و روانی آن‌ها دارد.

شهدا یکی از بهترین الگوهایی هستند که ما می‌توانیم در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کنیم به همین منظور کارشناس این برنامه سید‌مجتبی مومنی، خبرنگار و فعال حوزه کودک و نوجوان با میهمان برنامه محمدعلی جابری، نویسنده کتاب‌های «داداش ابراهیم»، «عمو قاسم» و «آقا معلم» از مجموعه کتاب های « قهرمان من» در این خصوص نیز گفتگو می‌کند. کتاب داداش ابراهیم، کتابی با روایت‌ها و داستان‌های کوتاه در وصف زندگی شهید ابراهیم هادی است. این شهید بزرگوار یکی از شهیدان ۸ سال دفاع مقدس است که اسطوره اخلاق و ایمان بود. صفات خوب دیگر این شهید مانند قدرت بدنی، شوخ‌طبعی، علاقه به یادگیری در کنار ایمان این شخصیت، ایشان را به یکی از الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

«آقا معلم» نیز کتابی، شامل ۲۰ داستان از زندگی استاد شهید سید مرتضی مطهری می‌باشد، همچین کتاب «عمو قاسم» کوشیده است با بیان بیست داستان، کودکان و نوجوانان را با زوایای مختلف شخصیت حاج قاسم آشنا کند. در این برنامه به موضوع جریان مقاومت و ادبیات مقاومت در تربیت کودکان و تاثیرگذاری آن همچنین مدل‌های تربیتی در خانواده‌های امروز با توجه به موضوع ادبیات مقاومت پرداخته می‌شود.
از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به «کتابخوان کوچک» اشاره کرد که یک کتاب مرتبط با موضوع را معرفی می‌کند؛ کتاب «بچه‌ها غافلگیر نشوید» نوشته لیندا شوارتز و ترجمه مهین توکلی از انتشارات نردبان که از کتاب های سفید در حوزه مهارت زندگی است و راهنمای نوجوانان در رویارویی با مشکلات است در این بخش معرفی می‌شود. همچنین رویدادها و اخبار حوزه‌های نشر و کتاب نیز در این برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

«کتاب فرهنگ» را دوشنبه‌ها به تهیه کنندگی «یلدا احتشامی» با همراهی گویندگی ‌ «راضیه گردکاهد»و هماهنگی «مژگان پارساحسینی» و گزارشگری «حمیرا فراتی» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز ساعت ۱۸:۱۵ بشنوید.

امتیاز شما