امروز دوشنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تقویم مقاومت روی آنتن رادیو تهران

مشاهده ۳۲۲
۱۴۰۲/۰۵/۱۶- ۱۱:۵۰

«تقویم مقاومت»، برنامه جدید رادیو تهران که در قالب بسته‌های صوتی کوتاه طراحی شده است و در هر قسمت به یکی از موضوعات حوزه مقاومت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 23 مرداد ماه در تقویم رسمی‌به نام روز گرامیداشت مقاومت اسلامی نامیده شده است تا بار دیگر بر وحدت و همدلی از جبهه مقاومت اسلامی در برابر بیگانگان، مستکبران و متجاوزان تاکید شود و زمینه ساز حرکت های بزرگ و منسجم در برابر آنها شود. در همین راستا در ابتکاری شایسته شبکه رادیویی تهران ویژه برنامه تقویم مقاومت را طراحی کرده که از اول ماه به مناسبت های تاریخی موضوعی به صورت شناور و در زمان‌های کوتاه از آنتن شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.
 مریم آصفی تهیه کننده برنامه ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه جدید«تقویم مقاومت»، مبتنی بر کتاب تقویم مقاومت طراحی  شده و نگاهی به موضوعات مقاومت دارد. در واقع منبع اصلی این برنامه کتاب تقویم مقاومت است که در زمانبندی کوتاه به صورت شناور در جدول پخش شبکه رادیویی تهران قرار گرفته و در هر قسمت به یکی از موضوعات مقاومت می‌پردازیم که شامل گفتار گوینده و صداهای شاهد است.
وی در ادامه یادآور شد: 23 مرداد روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است، هر برنامه متناسب با رویداد تاریخی موضوعی که انتخاب شده طراحی شده است؛ مثلا اولین برنامه که در سوم مرداد پخش شد به شهادت فرزندان شیخ زکزاکی در سوم مرداد ۱۳۹۳ که مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس در آن سال بوده پرداخته شد.
برنامه بعدی تقویم مقاوت، به حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف و روز خبرنگار می‌پردازد که در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ این حادثه اتفاق افتاده است.
گفتنی است؛ کتاب «تقویم مقاومت» با مشارکت 23 نویسنده با نگاه رسانه‌ای تهیه شده و محتوای روایی و داستانی دارد که این به دلیل وجود جذابیت برای مخاطب است.
محقق و تهیه کننده مریم سادات آصفی، گوینده وحید رونقی و نویسنده  مهدی رسولی است. شبکه رادیویی تهران را روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف 1332 کیلوهرتز بشنوید.

امتیاز شما