امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

هم اندیشی و تعامل صدا و سیما با آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

مشاهده ۲۷۰
۱۴۰۱/۰۸/۰۹- ۱۵:۰۲

صدا و سیمای استان چهار محال و بختیاری با آموزش و پرورش استان پیرامون هم اندیشی و تعامل بهتر این دو نهاد عظیم فرهنگی، تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در جلسه اندیشه ورزی که با حضور مدیرکل صدا و سیمای استان، معاونان و مدیران حوزه‌های تولیدی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران این اداره کل تشکیل گردید، یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، آموزش و پرورش را حساس ترین و تأثیرگذارترین نهاد و سازمان دولتی دانست و گفت: متأسفانه در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر، قشر جوان و نوجوانی که در فضاهای آموزش و پرورش و آموزش عالی در حال تحصیل هستند، حضور دارند که چالش و نگرانی آنها به مسائل اقتصادی و آینده شغلی و نداشتن آگاهی کافی نسبت به نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب بر می‌گردد که اگر نیازهای این قشر توسط نهادهای انقلابی و رسانه‌های داخلی، تأمین نگردد، به شبکه‌های اجتماعی روی آورده و دچار انحراف فکری و عقیدتی و درگیری‌های اجتماعی خواهند شد.

وی گفت: در مقطع کنونی، همه نهادها و دستگاه‌هایی که مسئولیت تعلیم و تعلم و فرهنگ سازی را برعهده دارند، ضروری است که هم افزایی و همگرایی مستمر و عمیقی برای اغناءسازی و پاسخگویی قشر جوان، ایجاد کنند.

افشارنیا از آمادگی صدا و سیمای استان برای همگرایی با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رادیو، تلویزیون، خبر، فضای مجازی و شعر و موسیقی صدا و سیمای استان برای تهیه و تولید برنامه‌های دانش آموزی و پخش از شبکه‌های استانی و سراسری، آماده همکاری و خدمت رسانی است.

وی به ظرفیت های صدا و سیما در تعامل با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها می تواند در قالب نمازهای جماعت دانش آموزی، ارکسترهای بزرگ دانش آموزی ویژه دهه فجر، نخبگان، حافظان و قاریان قرآن کریم، جشن تکلیف دختران و پسران دانش آموز و سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ باشد.

افشارنیا همچنین به اهمیت 13 آبان امسال نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و مشارکت و همت گسترده مسئولان آموزش و پرورش استان را برای حضور حداکثری قشر تحصیلی نوجوان و جوان در روستاها و شهرهای مختلف استان، مهم دانست.

حسین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و تداوم و استمرار جلسات اندیشه ورز برای کمک به موفقیت و بازخورد خوب چنین نشست ها گفت: صدا و سیما با برخورداری از نیروهای انقلابی و جهادی و با هم افزایی و هم اندیشی سازمان‌های مختلف می تواند خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم و به خصوص نسل جوان به تصویر کشیده و روحیه اعتماد را در آنها تقویت کند.

وی در ادامه افزود: ضروری است آحاد مردم، با رسانه‌های ما آشنا شوند و خدمات جهادی و انقلابی ارگان‌های مختلف را از این طریق دنبال کنند.

گفتنی است در این جلسه، معاونان و مدیران حوزه‌های تولیدی صدا و سیما و مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان، نظرات و پیشنهادات راهبردی خود را ارائه کردند.

 

امتیاز شما