امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی راهکارهای ترویج و گسترش فریضه نماز در شبکه جهان بین

۱۴۰۳/۰۲/۱۳- ۰۷:۰۸

در جلسه ستاد اقامه نماز مرکز با ستاد استانی راهکارهای اساسی گسترش و ترویج فرهنگ نماز در جامعه به ویژه نسل جوان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در اولین جلسه ستاد اقامه نماز مرکز که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان تشکیل شد، مدیرکل صدا و سیما و رئیس ستاد اقامه نماز مرکز به اهمیت و نقش تولیدات رسانه ای در ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: با هم اندیشی رسانه و ستاد اقامه نماز می توان محصولات و محتواهای اثربخش و فراگیر در این حوزه تولید و پخش کرد.

سیدمحسن حسینی آثار تولیدات کوتاه مدت را به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان تأثیرگذار دانست و افزود: ضروری است در برنامه‌های کودک و نوجوان هنرمندانه و جذاب به آموزش نماز پرداخته شود.

وی گفت: اگر کارشناسان مسائل دینی در برنامه‌های اذانگاهی به طور زنده و مستقیم با مردم در تعامل باشند آن برنامه در ترویج فرهنگ نماز موفق است.

مدیرکل صدا و سیما همچنین پخش گزارش هایی از خادمین نماز و مسابقات آموزشی ستاد اقامه نماز را هم از موارد رونق بخشی نماز در جامعه دانست.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هم به آموزش همگانی نماز در جامعه به عنوان شعار سال ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز طرح ها و ایده‌های مختلفی برای تحقق این شعار در استان در نظر گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی اظهار داشت: اساتید تخصصی مرکز نماز و مهدویت کشور برای حضور در رسانه استانی و ارائه مسائل مرتبط با نماز و مهدویت، آماده همکاری هستند.

وی از تولید، پخش و اثرگذاری مطلوب برنامه‌های میزگرد محور شبکه جهان بین در بحث نماز قدردانی کرد و افزود: برنامه کودک و نوجوان رسانه استانی مورد استقبال مخاطبان زیادی است که می تواند در امر آموزش نماز گام بردارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان، صدا و سیما را بهترین مبلغ نماز دانست و گفت: ستاد اقامه نماز با مشارکت و همکاری رسانه استانی با برگزاری مسابقات مختلف می توانند در ترویج فرهنگ نماز اثربخش باشند.

وی همچنین معرفی خیرین مسجدساز، برگزاری مسابقات در ادارات و تشویق فرزندان و خانواده همکاران را برای رونق بخشی مساجد و ایجاد پویایی در بین کارکنان مفید دانست.

امتیاز شما