امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
امور ارتباط با مخاطبان میزبان مدیران شبکه نسیم شد
امور ارتباط با مخاطبان میزبان مدیران شبکه نسیم شد

برنامه‌های پرمخاطب سرمایه‌‌های شبکه هستند

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۱/۰۴/۱۲- ۱۹:۰۲
تعداد بازدید:176

مدیران شبکه نسیم سیما، امروزیکشنبه، دوازدهم تیر ماه مهمان واحد امور ارتباط با مخاطبان (162) شدند.

1به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه نسیم با شعار «شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی» با تولید برنامه‌های مفرح توانسته جای خود را بین مخاطبان باز می‌کند. در همین راستا سید محمد رضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید، امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه، احسان محمد نژاد مدیر تولید و فنی و سید محمدرضا امجدی مدیر پخش شبکه نسیم از ساعت11 تا 12، روی خط 162 به صورت مستقیم به سؤالات مخاطبان پاسخ دادند و پس از آن در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات نمایندگان رسانه‌ها بودند.

محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم ابتدا درباره استقبال مخاطبان از برنامه‌های شبکه نسیم گفت: حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی‌برای من جالب و تجربه انگیز بود. مخاطبان برنامه‌ها را با شناسنامه کامل به یاد داشتند و درخواست‌های خود را درباره هر برنامه بیان می‌کردند . تجربه خوبی از تعامل با مخاطبان پیدا کردم.

وی افزود: این تجربه برایم اثر گذاری رسانه‌های تعاملی را یادآور شد و اینکه دیدگاه مخاطبان می‌تواند روی تولید برنامه‌ها تأثیر بگذارد.

خوشرو با اشاره به دوره تحولی سازمان و رویکرد شبکه نسیم عنوان کرد: به برنامه‌های جدیدی در این شبکه فکر کرده‌ایم و اینکه باید محتوایی قابل اعتنا برای مخاطب عرضه کنیم.

مدیر شبکه نسیم افزود: در حوزه طراحی ویژندهای (برندهای) جدید، این راهبرد مد نظر است که با رویکرد محتوایی تر به برنامه‌ها بپردازیم. ما قائل به سرگرمی فقط برای سرگرمی نیستیم. بلکه سرگرمی‌باید محتوایی هم عرضه کند.

خوشرو تصریح کرد: چندین ویژند (برند) را در دستور کار قرار دادیم که به مرور یک به یک را روی آنتن می‌بینیم. از جمله برنامه‌هایی که به زودی روی آنتن می‌روند برنامه «طنزستان» است که با کمک امور  استان‌ها شکل گرفته است.

به گفته مدیر شبکه نسیم آیتم‌های طنز نمایشی هم در این شبکه جایگاه ویژه‌ای دارد و «جواهر سرخ» به زودی به آنتن می‌رسد. همچنین مسابقه‌های محتوایی را در دست تولید داریم و در کنار آن، طراحی برخی مسابقه‌ها هم انجام شده‌ است.

وی در پاسخ به بازگشت برنامه «کتاب باز» گفت: «کتاب باز» از سرمایه‌های شبکه نسیم است و تولیدش ادامه پیدا خواهد کرد اما به دلیل حجم کاری که پشت سرگذاشته‌ است نیاز به وقفه دارد تا دوباره روی آنتن برود.

خوشرو درباره تغییراتی که در این برنامه شاهد خواهیم بود گفت: با توجه به نقطه نظرات تحولی در سازمان این برنامه نیز دچار تغییراتی خواهد شد.

مدیر شبکه نسیم درباره حضور سروش صحت تصریح کرد: صحت ممنوع الکار نیست و در فضای رسانه‌ای کار می‌کند و در شبکه تماشا اسفند ماه سریالی از او پخش شد. اما بحث خود برنامه است که چه طور می‌تواند اهداف را محقق کند.

وی درباره برنامه «تهمتن» نیز یادآور شد: قرارداد این برنامه تمام شده است. مالک آن لوکیشن (شهر آفتاب) هم می‌خواهد کار دیگری داشته باشد. قراردادهایی را با نمایشگاه‌ها بسته‌اند و هنوز نتوانسته‌ایم برای فصل دوم برنامه قرارداد ببندیم.

خوشرو درباره مدیریت فضای مجازی و صفحاتی که در فضای مجازی بخشی از برنامه‌ای شبکه نسیم را بازنشر می‌کنند گفت: بخشی از این فضای پرتکرار به جذابیت آثار مربوط می‌شود. از منظر حاکمیت، فضای مجازی دستورالعمل و محدودیت‌های خود را دارد که ما هم به آن‌ها پایبندیم. تلاش ما بر این است که بر این فضا نظارتی باشد و صفحات کنترل ‌شود و اگر خطایی روی داد تذکر داده ‌شود. البته این نظارت به این دلیل است که برنامه‌های شبکه عمدتاً توسط افراد خارج از سازمان مدیریت می‌شوند.

مدیر شبکه نسیم در ادامه درباره هزینه بالای تولید برخی از برنامه‌ها یادآور شد: برخی از برنامه‌های ما با حامیان مالی پیش می‌رود که به دلیل حمایت آنها امکاناتی فراهم شده‌ است. ما هم از آن‌ها به نوعی حمایت می‌کنیم چون از تولیدکنندگان داخلی باید حمایت کنیم. با آنها همراهی می‌کنیم و آن‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را به عهده می‌گیرند. اما کلیت ماجرا این است که شبکه طبق عرف و قرارداد سازمان پیش می‌رود و با رقم غیر عرف با تهیه کننده‌ای قرارداد نمی‌بندد.

وی درباره ساخت برخی برنامه‌های موازی در شبکه‌ها عنوان کرد: برنامه‌هایی که گل می‌کنند و موفق هستند تکرار می‌شوند. ما هم در شبکه نسیم این کار را انجام می‌دهیم و از موفقیت‌ها استفاده می‌کنیم .

از «آب و آتش» تا ساخت فصل جدید «کودک شو»

مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید شبکه نسیم نیز با اشاره به جایگاه این شبکه گفت: شبکه نسیم ابتدا تأمینی بود اما با برنامه‌ریزی‌ها و طراحی جدول پخش مناسب برنامه‌‌های تولیدی به این شبکه وارد شد.

وی افزود: هدف ما از تولید برنامه‌ها ایجاد ویژند (برند) مختص شبکه نسیم بود که سیر تولید برنامه در این شبکه نشان می‌دهد ما به این هدف نزدیک شدیم.

مدیر گروه تولید شبکه نسیم آسیب‌شناسی و توجه به نیازهای مخاطب در هر برنامه را یکی از دلایل ماندگاری آن برنامه دانست و گفت: در هر دوره و فصل این برنامه‌ها تلاش کردیم با آسیب‌شناسی‌ای که شده آن برنامه در فصول بعدی متفاوت و بهتر جلوه کند و سلایق مخاطبان در ان لحاظ شود.

جاسبی در ادامه از ساخت فصل جدید «کودک شو» خبر داد.‌

وی درباره دیگر برنامه‌ها نیز تصریح کرد: بعد از دهه اول محرم برنامه‌های جدیدی را داریم از جمله برنامه «آب و آتش» که در دهه سوم مرداد می‌توانیم روی آنتن ببینیم. سری جدید مسابقه «هوش برتر» هم به آنتن می‌رسد. سعی داریم در این بازه زمانی ۲۰ مرداد تا پایان شهریور، در عین اینکه فضای ماه صفر حفظ شود برنامه‌هایی را هم روی آنتن داشته باشیم.

جدول پخش پویا

امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه شبکه نسیم نیز با اشاره به کارکرد طنز و ایجاد نشاط و سرگرمی این شبکه در جامعه گفت: شبکه نسیم پیرو مأموریتی که سازمان برایش درنظر گرفت سعی دارد برنامه‌های جذاب طنز و سرگرمی را در جدول پخش خود بگنجاند و برای رسیدن به این ترکیب به برنامه‌های موفق بها دادیم.

وی درباره روند تولید در شبکه نسیم بیان کرد: ما به آرشیو سازمان دسترسی مناسبی داریم و این امکان ما را به جدول پخش پویا نزدیک کرده‌ است.

مدیر تامین برنامه شبکه نسیم در ادامه درباره پرهیز از موازی کاری با دیگر شبکه‌ها عنوان کرد: در بازخوردی که از مخاطب گرفته می‌شود، نیاز به برنامه‌های طنز بیشتر حس می‌شود اما جدول پخش ما خیلی فشرده است و فقط می‌توانیم گزیده‌ها و بخش‌هایی از یک فیلم و سریال را پخش کنیم که خاطره انگیز باشد.

شبکه نسیم شبکه پر ریتم

سید محمدرضا امجدی مدیر پخش شبکه نسیم نیز با اشاره به درخواست مخاطبان در خصوص پخش برنامه‌‌ای خاص گفت: باید جدول پخشی متعادل داشته‌ باشیم و از این رو جدول پخش سینوسی طراحی کردیم تا برنامه‌ها در مناسبت‌های ملی و خاص هم ریتم خود را حفظ کنند.

وی افزود: جدول پخش شبکه نسیم پر ریتم است و مخاطبان انتظار دارند ما در هر لحظه فضای شاد را روی آنتن ببریم. این نیاز را با مناسبت‌های خاص و برنامه‌‌های پرتکرار تطبیق داده ایم.

تولید با کیفیت در عرصه HD

احسان محمد نژاد مدیر تولید و فنی نیز با اشاره به ویژگی شبکه نسیم گفت: خط مشی شبکه نسیم مشخص است و محتوای آیتم‌ها با ویژگی این شبکه همخوانی دارد، از این رو تلاش کردیم در حوزه فرم نیز همراه با محتوا حرکت کنیم.

وی افزود: شبکه نسیم از جمله شبکه‌هایی بود که هم در حوزه پخش، هم سیگنال‌رسانی و هم تولید HD شده‌ است و این اتفاق مسیر تولید را هموار کرده‌ است.

حسین قرایی، مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی نیز با قدردانی از مدیران شبکه نسیم گفت: پاسخگو بودن مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای مخاطبان و رسانه ملی اهمیت زیادی دارد . یکی از بخش‌های مورد توجه در دوره تحول صداوسیما حضور مدیران پاسخگو است.
وی افزود: پیش از این مدیران شبکه امید در واحد ۱۶۲ روابط عمومی حضور پیدا کردند و به پرسش های مخاطبان پاسخ گفتند ، شبکه نسیم دومین شبکه ای است که حضور پیدا کرده و شبکه‌های دیگر هم در ماه‌های آینده حاضر خواهند شد. قرایی گفت:شبکه نسیم در برنامه‌هایی با محتوای نشاط و سرگرمی جزو اولین‌هاست و موقعیت مناسبی را نزد مخاطبان دارد.
در پایان این مراسم مدیر کل روابط عمومی از مدیران شبکه نسیم با اهدای لوح یادبودی قدردانی کرد.

امتیاز شما