امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
همت حوزه فنی در توسعه پوشش شبکه‌های HD در یزد...
همت حوزه فنی در توسعه پوشش شبکه‌های HD در یزد...

نصب و راه اندازی فرستنده TS4 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اف ام حاجی آباد

مشاهده ۱۹۴
۱۴۰۱/۰۴/۱۲- ۰۸:۴۲
تعداد بازدید:194

به همت حوزه فنی رسانه ملی، فرستنده TS4 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اف ام حاجی آباد یزد به منظور توسعه پوشش شبکه‌های HD به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با تلاش و همت همکاران اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام در معاونت توسعه و فناوری رسانه و در راستای  توسعه پوشش شبکه‌های HD در قالب بسته‌های سوم و چهارم (TS3,TS4) و یکسان سازی مناطق زیر پوشش فرستنده‌های TS4  با پوشش فرستنده‌های  TS3 که در تاریخ 9/9/99 ایجاد شده بود، با پیگیری معاون توسعه و فناوری رسانه این امر در دستور کار اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، با بازبینی و انجام اصلاحات فنی در قسمت تقویت کننده(اکسایتر) یک دستگاه فرستنده 2KW تلویزیونی آنالوگ برند Rohde &Schwarz NH8000 تبدیل شده به دیجیتال و DVB-T2 از ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام مرکز یزد به ایستگاه حاجی آباد یزد منتقل شد و پس از آماده سازی و نصب در سالن فرستنده‌ها با قدرت 600W راه اندازی و به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است، تامین فرستنده اصلی این ایستگاه با قدرت نامی در دستور کار معاونت قرار دارد که بزودی در این ایستگاه نصب و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، ایستگاه پرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام حاجی آباد یزد پوشش دهنده مناطقی چون شهر یزد، احمدآباد، اردکان، میبد ، اشکذر و.... دارای پوشش استانی 68.50 و پوشش  0.97 درصد در کل کشور است.

امتیاز شما