امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

رادیو ایران و کشاورزی دانش بنیان

مشاهده ۵۷
۱۴۰۱/۰۳/۳۱- ۰۸:۱۰

برنامه «ایران امروز» امروز سه شنبه 31 خرداد با حضور کارشناسان، از کشاورزی دانش بنیان و راهکار عبور از بحران‌های این زمینه می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اهمیت موضوعاتی مانند امنیت غذایی، تراز تجاری و صادرات محصولات کشاورزی و اشتغال باعث می‌شود که ورود و نفوذ دانش بنیان‌ها به حوزه کشاورزی جزو اولویت‌ها در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» قرار بگیرد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده «ایران امروز» سه شنبه‌ها بیان کرد: کشاورزی در معرض تهدید و آسیب هایی مانند کم آبی، تغییرات اقلیمی، گرد و غبار، بی توجهی جوامع به محیط زیست و... قرار گرفته است که یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکلات توجه به محصولات دانش بنیان و تحقیقات به عنوان ابزار تعیین وضعیت موجود، شناخت مشکل و تعیین اولویت‌ها، و همچنین ارزشیابی حین و در خاتمه اجرای برنامه است.

وی ادامه داد : از همین رو در برنامه «ایران امروز» سه شنبه با حضور دکتر امیراشراقی قائم مقام ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری، دکتر عارف دادگستر مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان و یک کارشناس از  جهاد کشاورزی  پیرامون بکارگیری دانش و فناوری که جزیی جداناپذیر از دارایی‌های دانش بنیان‌ها است و می تواند در کشاورزی، ارزش افزوده مناسبی ایجاد نماید و زمینه بهره مندی از توان علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را فراهم نماید گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» سه شنبه‌ها به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی و با اجرای احمد طبعی ساعت 11:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما