امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی جشن نوروز به جهان در رادیو ایران

مشاهده ۵۳
۱۴۰۰/۱۲/۱۱- ۱۱:۴۰

برنامه «پارسی گویان» پنجشنبه 12 اسفند در آستانه جشن نوروز با رئیس موسسه فرهنگی اکو درخصوص معرفی جشن نوروز در سطح بین الملل گفت و گو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد اسماعیل پور، تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» می‌گوید: با توجه به نزدیک شدن به جشن نوروز این هفته دربرنامه سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو درخصوص معرفی جشن نوروز در سطح بین الملل و چاره اندیشی اکو در عرفه و جشن گیری نوروز در جهان سخن خواهند گفت.

وی ادامه داد: همچنین دکتر محمد جعفر محمدزاده، نویسنده و پژوهشگر زبان فارسی به چگونگی آموزش زبان مادری در مدارس، بر اساس قانون اساسی ایران  پاسخ می دهد و واژه‌های پارسی و دری و فارسی را در اشعار ناصر خسرو قبادیانی واکاوی می‌کند.

اسماعیل پور در پایان افزود: در برنامه این هفته نگاهی به شعر ماندگار «صدا» اثر سیدرضا محمدی، شاعر توانای افغانستانی با قلم هموطنش محمدکاظم کاظمی نیز خواهیم داشت.

گفتنی است «پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور و با اجرای حسن همایی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده و به قلم مهدی رسولی و نسیم خلیلی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ و باز پخش آن سه شنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۳ از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما